گردشگری مهمترین محور توسعه اصفهان

گردشگری مهمترین محور توسعه اصفهان

استاندار اصفهان در کنفرانس برند گردشگری اعلام کرد

به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز یکشنبه در کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اصفهان با برشمردن شاخصه ها و جاذبه های بی بدیل گردشگری در استان اصفهان افزود: این منطقه به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در طول تاریخ چهار بار به عنوان پایتخت ایران انتخاب شده و مجموعه ای متنوع ازهنر و آثارگرانقدر تاریخی و فرهنگی را نگهداری و محافظت کرده است .
وی با خرسندی از برگزاری کنفرانس برند گردشگری در اصفهان، ابراز امیدواری کرد: نتایج و ثمرات این کنفرانس رهیافتی موثر برای توسعه کردشگری اصفهان و ایران باشد.
در این کنفرانس شهردار اصفهان نیز با بیان اینکه گردشگری در شهر خلاق اصفهان باید بتواند به خوبی توسعه یابد، گفت: شهر خلاق اهداف ارزشمند خود را در راستای پیشرفت و توسعه نهادینه می کند.
مهدی جمالی نژاد ادامه داد: ما آماده ایم با دیگر شهرهای خلاق و مطرح جهان در عرصه گردشگری به تبادل تجارب و نتایج پژوهشها بپردازیم.
وی اضافه کرد: تداوم همکاری و توسعه دیپلماسی با شهرهای دارای گفتمان خلاقیت به عنوان عامل راهبردی در نظر گرفته شده و این امر از اولویت های اصفهان محسوب می شود.
شهردار  اصفهان افزود: این شهربه عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای سال 2006 انتخاب شده و این می طلبد که با ایجاد شبکه های تبادل حرفه ای در زمینه هنر و گردشگری برنامه نوآورانه ای را در این راستا داشته باشیم.
اولین کنفرانس بین المللی برند گردشگری ایران با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور روز یکشنبه دراصفهان آغاز بکار کرد .
در این کنفرانس که به مدت دو روز و با حضور کارشناسان گردشگری کشورهای مختلف جهان از جمله اسپانیا، آمریکا، چین، کروئاسی، بلژیک، پرتقال، کره جنوبی، دانمارک، ژاپن، آلمان، استرالیا برپاشده، شاخصه های برند گردشگری جمهوری اسلامی بررسی و تدوین می شود. 
بررسی ظرفیت های گردشگری ایران در حوزه های میراث فرهنگی و تاریخی، هنری، اجتماعی و خرده فرهنگ ها از دیگر برنامه های این همایش فرهنگی عنوان شده است . 
در حاشیه این کنفرانس با حضور کارشناسان گردشگری کشور و 12 نفر از کارشناسان حوزه گردشگری کشورهای مختلف جهان، پنج کارگاه تخصصی مشترک برگزار و پنج مقاله علمی درباره گردشگری ایران ارائه می شود.
صنعت گردشگری ایران در سالهای اخیر روندی روبه رشد را آغاز کرده بگونه ای که طی دو سال گذشته میزان جذب گردشگر بطورمیانگین سه برابر افزایش یافته است .
مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی روز پنجشنبه گذشته در نشست شورای اداری استان یزد افزود: میانگین رشد گردشگر در جهان 4.6 درصد است اما در دو سال اخیر شاهد رشد 12 درصدی جذب گردشگر در ایران بوده ایم.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره گردشگری مهمترین محور توسعه اصفهان

  • برای مطلب گردشگری مهمترین محور توسعه اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد گردشگری مهمترین محور توسعه اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره گردشگری مهمترین محور توسعه اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه