وضعیت سازمانهای بازنشستگی بحرانی است

وضعیت سازمانهای بازنشستگی بحرانی است

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

به گزارش ایرنا، سیدحسن هفده تن روز دوشنبه در نشست هم اندیشی سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی انجمن های صنفی و کارفرمایان ایران در اصفهان افزود: اگر در سیاستگذاری ها تجدیدنظر نکنیم، وضعیت بدتر نیز خواهد شد.
وی گفت: اگر تدابیر دولت یازدهم اجرا نشده بود، امروز سازمان تامین اجتماعی نیز به وضعیت سازمان بازنشستگی کشور و سازمان بازنشستگی فولاد دچار شده بود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: برای رسیدگی به وضعیت محرومان باید سیاست های اقتصادی کشور را در سطح شاخص های کلان اصلاح کنیم.
هفده تن افزود: با ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد، باید وضعیت معیشت کارگران بهتر از وضعیت کنونی باشد.
وی با بیان اینکه سیاستگذاری های غلط دوره های گذشته، صنعت را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، مزد پایین، فقر، تبعیض و رانت خواری را از پیامدهای این سیاست ها برشمرد.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همه ما وامدار تولید کنندگان هستیم، اما تولیدکنندگان وامدار هیچ سازمانی نیستند، تصریح کرد: کارفرمایان کشور در ابتدای کار دولت تدبیر و امید، مردانه در کنار دولت ایستادند و از دولت حمایت کردند.
هفده تن با بیان اینکه امروز دنیا به جای بحران نفت، با بحران آب مواجه است، تصریح کرد: اما کشور ما نه با بحران نفت و نه با بحران آب مواجه است بلکه دچار بحران عقلانیت و تدبیر است.
وی با بیان اینکه رشد اقتصادی با اصلاح سیاست های کلان کشور حاصل می شود، گفت: با اصلاح سیاست های پولی و مالی کشور می توانیم شاهد رشد تولید و سرمایه گذاری باشیم.
وی با بیان اینکه تا زمانی که دستمزد کارگران، افزایش پیدا نکند، بهره وری رشد نمی کند، گفت: با اصلاح سیاست های اقتصادی کشور به رشد اقتصادی بالنده دست پیدا خواهیم کرد.
هفده تن با تاکید بر اینکه کارگر باید با عزت کار کره، باعزت بازنشسته شده و بالاترین حقوق را دریافت کند، افزود: با برنامه های جدید به دنبال صیانت از نیروی کار و حقوق کارگران و تجویز داروهای تلخ اما شفابخش هستیم.
وی با بیان اینکه تمام آیین نامه های روابط کار اصلاح شده، افزود: درعرصه روابط کار با هدف بزرگسازی اقتصاد ملی و رفع موانع تولید، سرمایه گذاری ، توسعه نوآوری و بهره وری، رویکردهای گذشته را عوض کردیم تا چرخ دنده های تولید را روان سازی کنیم.
وی حضور شماری از نمایندگان تشکل های کارفرمایی و کارگری در مجلس دهم را ضروری خواند و گفت: تا نمایندگان تشکلها به مجلس راه نیابند نمی توان انتظار رفع مشکلات تولید را داشت.
وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا کارفرمایان را نسبت به مسائل ایمنی کار حساس کنیم، افزود: خون کارگر مانند خون شهید است و برای ما خط قرمز محسوب می شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با عقلانیت توام با شجاعت باید در پایان برنامه، حوادث منجر به فوت را به سرعت کاهش دهیم.
وی گفت: نرخ بازگشت سرمایه در اقدامات پیشگیرانه 220 درصد و در نرخ تامین تجهیزات فردی ایمنی 337 درصد است.
هفده تن بر ضرورت وارد نکردن تجهیزات ایمنی فردی از کشور چین تاکید کرد و گفت: در صورت ورود اینگونه کالاها با مدیران گمرک کشور برخورد قانونی خواهیم کرد.
وی گفت: ما در شوراهای عالی کار، اشتغال و حفاظت فنی به دنبال طراحی سیاست هایی هستیم که اقتصاد کشور را در طولانی ترین مدت ماندگار کند.
هفده تن با بیان اینکه طرح ارزشمند هدفمند کردن یارانه ها باید به دنبال رقابتی کردن اقتصاد و صنعت کشور باشد، افزود: به دلیل اشتباه در فرآیند اجرای این طرح، لطمه های بزرگی به صنعت وارد شد و دستمزدها هم در فقر مطلق قرار گرفت.
وی با بیان اینکه صیانت نیروی کار مهمترین رسالت ماست، افزود: با اجرای نادرست طرح هدفمندی یارانه ها، دوسوم قدرت خرید نیروی کار کاهش پیدا کرد و امروز جبران آن بسیار مشکل است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تمام نهادهای دولتی و شبه دولتی باید از عرصه فعالیت های اقتصادی خارج شوند، گفت: اقتصاد کشور را بر اساس سیاست های اصل 44 از دولت گرفتیم و به دست شبه دولتی ها دادیم.
هفده تن با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از مزیت های بزرگ برای توسعه رفاه و اقتصاد کشور است، گفت: هزینه های صنعت گردشگری در مقایسه با تولیدات و صنایع دیگر در پایین ترین میزان قرار دارد.
وی با بیان اینکه خط قرمزهایی برای صنعت گردشگری تعریف شده که جلوی رشد این صنعت را گرفته، تصریح کرد: در حوزه روابط کار حدود 100 فعالیت که در توسعه اقتصاد کشور تاثیری نداشتند، تعطیل و حدود 10 برنامه دستاوردمحور جایگزین آنها شد. 
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: دولت به جای سیاست های حمایتی به دنبال توانمندسازی تشکل های کارفرمایی و کارگری است.
وی خاطرنشان کرد: امروز بحران هویت در تشکل ها وجود دارد و آنها نمی توانند همسو با دولت در تصمیم سازی ها نقش داشته باشند.
هفده تن گفت: سران تشکل های کارفرمایی باید با تدبیر و عقلانیت احساسات تشکل ها را کنترل و کشور را از بحران خارج کنند.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت نباید بدون حضور تشکل ها در تصمیم های اقتصادی اقدام اجرایی انجام دهد، گفت: بدون حضور نماینده کانون کارفرمایان کشور در شورای گفت و گوی ملی نمی توان تصمیم های اثرگذاری اتخاذ کرد.
وی افزود: طبق مصوبه دولت استانداران موظفند در تمام جلسات اشتغال و تولید و رفع موانع، از نمایندگان تشکل ها دعوت کنند

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره وضعیت سازمانهای بازنشستگی بحرانی است

  • برای مطلب وضعیت سازمانهای بازنشستگی بحرانی است نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد وضعیت سازمانهای بازنشستگی بحرانی است وارد نمائید

نظر شما درباره وضعیت سازمانهای بازنشستگی بحرانی است

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه