گزارش تولیدات واکسن موسسه رازی

گزارش تولیدات واکسن موسسه رازی

این موسسه سالیانه سه میلیارد دز واکسن تولید می کند

«حمید کهرام» عصر چهارشنبه در آیین نودمین سالگرد تاسیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی در مرکز همایش های صدا و سیما گفت: این موسسه فعالیت خود را با تولید واکسن طاعون گاوی آغاز کرد و تاکنون توانسته است از بسیاری بیماری ها پیشگیری کند.
به گفته او، موسسه رازی تولیدکننده هفت واکسن اجباری انسانی و 90 درصد واکسن های دامی کشور است و سرم های ضد مار این موسسه یک برند بین المللی به شمار می رود.
وی ادامه داد: بیش از 50 درصد واکسن های طیور کشور نیز در موسسه رازی تولید می شود که از نظر کیفی با سایر تولیدات جهان برابری می کند.
کهرام گفت: از 15 سال پیش تاکنون موردی از فلج اطفال در کشور دیده نشده که این امر نشاندهنده کیفیت تولیدات این موسسه است که با برندهای بین المللی برابری می کند.
وی گفت: در بخش تحقیق و توسعه، یک مرکز رشد و سه شرکت دانش بنیان در یک سال گذشته راه اندازی شد. همچنین در این مدت 10 محصول تازه را به بازار عرضه کرده ایم. 
کهرام اضافه کرد: ظرفیت های تولیدی موسسه رازی بسیار بالاتر از وضع کنونی است. 
وی اضافه کرد: رشد این ظرفیت ها به محققان و دست اندرکاران این موسسه بستگی دارد که امیدواریم در سال های آینده بتوانیم این ظرفیت ها را به کمک بخش خصوصی بالفعل کنیم. همچنین تلاش داریم با کمک دولت محصولات بیشتری را به بازار معرفی کنیم. 
 
** ویژگی واکسن های تب برفکی و آنتروتوکسمی توکسوئیدی
در این همایش، از دو واکسن تک ظرفیتی تب برفکی و سه ظرفیتی آنتروتوکسمی توکسوئیدی و همچنین کتاب تاریخچه موسسه واکسن و سرم سازی رازی و سردیس پروفسور «سیدحسین میرشمسی» پدر واکسن ایران رونمایی شد. 
در همین پیوند رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی توضیح داد: واکسن های مربوط به بیماری تب برفکی تولیدشده در این موسسه، ارتقا یافته است.
وی اضافه کرد: همچنین واکسن آنتروتوکسمی توکسوئیدی سالیانه دو بار به گوسفندان تزریق می شود. 
به گفته او، آنتروتوکسمی بیماری بسیار خطرناک و کشنده ای است که بین نشخوارکنندگان کوچک رخ می دهد. تاکنون گزارشی از این بیماری در کشور اعلام نشده است. 
کهرام افزود: این واکسن تاکنون به صورت میکروبی تولید می شد؛ یعنی میکروب زنده را به دام تزریق می کردند اما از این پس از سم میکروب (توکسوئید) در تولید واکسن استفاده می شود.
وی وعده داد این واکسن از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.
چهاردهم آذرماه امسال رئیس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی اعلام کرد سالیانه بیش از هفت میلیارد دُز واکسن طیور در ایران مصرف می شود. 
وی بیست و سوم آذرماه نیز از قطع وابستگی کشور به واردات واکسن تب برفکی از زمان تولید این نوع دارو خبر داده بود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره گزارش تولیدات واکسن موسسه رازی

  • برای مطلب گزارش تولیدات واکسن موسسه رازی نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد گزارش تولیدات واکسن موسسه رازی وارد نمائید

نظر شما درباره گزارش تولیدات واکسن موسسه رازی

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه