آخرین اخبار ورزشگاه نقش جهان اصفهان

آخرین اخبار ورزشگاه نقش جهان اصفهان

خبرهای جدید از ورزشگاه نقش جهان اصفهان

به گزارش ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، سید مناف هاشمی در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان اصفهان افزود: امروز (دوشنبه) نشستی را با کمیسیون عمران مجلس برگزار کردیم که در این نشست مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گزارشی را از وضعیت ورزشگاه نقش جهان ارائه داد و خوشبختانه بر اساس این گزارش مردم اصفهان به زودی می توانند در این ورزشگاه حضور پیدا کنند و شاهد مسابقات تیم های محبوب خود در این ورزشگاه باشند.
وی افزود :بخش زیرساختی و سازه ای نقش جهان تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و با کاشت چمن و اضافه کردن تجهیزات برگزاری مسابقات حرفه ای این ورزشگاه در لیگ برتر فوتبال سال آینده ورزشگاه اصلی تیم های اصفهانی خواهد بود.
معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تجربه مثبت حضور بخش خصوصی در طرح ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: حضور شرکت فولاد،تجربه ارزشمندی بود و گزارشی از روند ساخت و ساز و نحوه مشارکت بخش خصوصی در این طرح به کمیسیون عمران مجلس ارائه شد و نمایندگان مجلس قول هایی را به ما دادند که از دیگر طرح های ورزشی کشور نیز به همین شکل حمایت کنند.
هاشمی با اشاره به هزینه های سنگین نگهداری از طرحهای نیمه تمام، اظهار داشت: اینگونه طرحها که سالیان زیادی از ساخت و ساز اولیه آنها می گذرد از نظر زیرساختی کاملا فرسوده شده و سرعت فرسودگی و آسیب در این طرحها بسیار بالا و غیرقابل جبران است . هزینه نگهداری از یک طرح تکمیل شده بسیار کمتر از نیمه تمام است چرا که از نظر مهندسی طرحی که به پایان رسیده کمتر در معرض خطرهای مختلف فیزیکی است.
وی افزود: بر همین اساس برای تکمیل طرح های نیمه تمامی که از ساخت و ساز آنها بیش از 15 سال می گذرد ناچاریم که آن ها را بازسازی و از نظر زیرساخت هم کار را از اول شروع کنیم و گاهی هزینه ایجاد یک طرح جدید با همان مختصات کمتر از تکمیل آن است . امیدوارم در سال های آینده هیچ طرحی سرنوشتی به این شکل پیدا نکند و در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
طرح ورزشگاه نقش جهان که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک (دهکده المپیک) معروف بود در سال 1367 تعریف و کلنگ آن پس از ایجاد موسسه ای به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال 1368 از سوی مدیرعامل وقت این موسسه به زمین زده شد.
فعالیت های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال 1372 شروع شد وبا خاکبرداری در سال 1374 ادامه پیدا کرد . در 29 مرداد 1375 عملیات اجرایی این ورزشگاه آغاز شد.
فاز نخست این ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می گرفت که تیم سپاهان در سال های 1381 تا 1386 بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می کرد. در سال 1386 این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد. در 8 آذر 1393، وزارت ورزش و جوانان، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تکمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کرد.
به گفتهٔ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، این ورزشگاه قرار است در 20 ماه و در سال 1395 تکمیل شود. بهره برداری از این ورزشگاه به مدت 20 سال به باشگاه سپاهان واگذار شده است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره آخرین اخبار ورزشگاه نقش جهان اصفهان

  • برای مطلب آخرین اخبار ورزشگاه نقش جهان اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد آخرین اخبار ورزشگاه نقش جهان اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره آخرین اخبار ورزشگاه نقش جهان اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه