کاهش ویتامین D در پی آلودگی هوا در ایران

کاهش ویتامین D در پی آلودگی هوا در ایران

رویا کلیشادی، روز سه شنبه در میزگرد سلامت و آلودگی هوا در اصفهان اعلام کرد

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، رویا کلیشادی، روز سه شنبه در میزگرد سلامت و آلودگی هوا در چهارمین همایش ملی مدیریت آ لودگی هوا در سالن همایشهای صدا و سیما افزود: عوارض آلودگی ها به خصوص برای کودکان درمان قطعی ندارد و اگر عدم تعادل سلولی ایجاد شد، بیماریهای مزمن در کودکان ایجاد می شود که گاهی تا آخر عمر آنها را درگیر می کند.
وی ادامه داد: در کشور آفتاب خیزی مانند ایران نیابد کمبود ویتامین دی وجود داشته باشد، اما آلودگی هوا باعث افزایش میزان کمبود ویتامین دی در بین ایرانیان شده است.
کلیشادی افزود: کمبود ویتامین دی اکنون یکی از شایعترین علل بروز بیماریهای مختلف از جمله بیماریهای قلبی-عروقی، ام اس سرطان و بیماریهای مزمن در بین همه مردم و به خصوص نسل جوان است، به طوری که در پروتکل جدید وزارت بهداشت از همه مردم خواسته شده است که با مشورت پزشک مقداری از مکمل خوراکی ویتامین دی استفاده کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: مواد شیمیایی موجود در آلاینده های هوا فعالیت غدد درون ریز را دچار اختلال می کند و باعث افزایش چربی خون و چاقی می شود.
کلیشادی گفت: مطالعات نشان داده مواد پلاستیکی موجود در شیشه شیر و اسباب بازی ها نیز موجب افزایش بیماریهای مزمن می شود البته در مورد شیشه شیرهای موجود در ایران این آلودگی وجود ندارد و سلامت آنها در سازمان غذا و دارو تایید شده است.
وی افزود: اگر مواجه خود را با آلاینده های هوا و مواد شیمیایی کم کنیم، با کاهش خطر چربی خون و چاقی می توانیم شیوع بسیاری از بیماریهای مزمن را کم کنیم و بروز این بیماریها را به تاخیر بیندازیم.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره کاهش ویتامین D در پی آلودگی هوا در ایران

  • برای مطلب کاهش ویتامین D در پی آلودگی هوا در ایران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد کاهش ویتامین D در پی آلودگی هوا در ایران وارد نمائید

نظر شما درباره کاهش ویتامین D در پی آلودگی هوا در ایران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه