تبدیل منطقه یخاب آران و بیدگل اصفهان به مناطق حفاظت شده

تبدیل منطقه یخاب آران و بیدگل اصفهان به مناطق حفاظت شده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خبر داد

به گزارش ایرنا، حمید ظهرابی روز پنجشنبه در حاشیه همایش آموزشی حافظان محیط زیست آران وبیدگل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور تصویب و مورد موافقت اداره کل منابع طبیعی استان نیز قرار گرفته است.
وی افزود: ما در استان مشکلی با تبدیل این منطقه به حفاظت شده نداریم و بیشترین دغدغه ها بحث معادن آن منطقه بود که با وزارت صنایع به توافق رسیده ایم.
ظهرابی خاطرنشان کرد: با موافقت سازمان مراتع و جنگل های کشور و همکاری اداره منابع طبیعی در آینده نزدیک شاهد اضافه شدن منطقه یخاب به مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم بحث مدیریت زیست محیطی در کشور با حضور همه ذی نفعان افزود: برنامه آمایش سرزمین در سطح استان در برنامه ششم توسعه به عنوان اقدامی موثر نمود خواهد داشت.
وی همچنین به معضل مسابقات آفرود و تخریب محیط زیست در منطقه نمونه گردشگری مرنجاب اشاره و تصریح کرد: متاسفانه گردشگری ناپایدار و مسابقات آفرود در مناطق بیابانی کشور ضربات جبران ناپذیری به محیط زیست می زند و با توجه به اینکه این مناطق جزو مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست کشور نیست، ولی ما همواره خود را موظف به همکاری با اداره منابع طبیعی می دانیم.
( مسابقات آفرودگونه ای از مسابقات اتومبیلرانی است که در پیستهای دارای عوارض دشوار طبیعی برگزار می شوند.در این مسابقات معمولاً از خودروهای شاسی بلند (SUV) استفاده می شود )
وی افزود: در کارگروه گردشگری مرنجاب در استانداری اصفهان هم برنامه ای برای طبیعت گردی با رعایت اصول توسعه پایدار در حال تدوین است که امیدواریم با همکاری تمام دستگاههای مربوطه حافظ منابع طبیعی و محیط زیست همراه با توسعه گردشگری باشیم.
منطقه شکار ممنوع یخاب در 20 کیلومتری ابوزیدآباد آران وبیدگل و با مساحت260 هزار هکتار به دلیل مجاورت با پارک ملی کویر یکی از زیستگاه های ارزشمند کشور از نظر پوشش گیاهی و جانوری است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره تبدیل منطقه یخاب آران و بیدگل اصفهان به مناطق حفاظت شده

  • برای مطلب تبدیل منطقه یخاب آران و بیدگل اصفهان به مناطق حفاظت شده نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد تبدیل منطقه یخاب آران و بیدگل اصفهان به مناطق حفاظت شده وارد نمائید

نظر شما درباره تبدیل منطقه یخاب آران و بیدگل اصفهان به مناطق حفاظت شده

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه