بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در اصفهان

بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در اصفهان

با مشارکت آلمان احداث خواهد شد

به گزارش ایرنا، اشتون جی فلورینگ نماینده شرکت آلمانی سرمایه گذار در اصفهان عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان  با اعلام این خبر افزود: آلمان تجربه ای غنی در تولید انرژی های پاک دارد و علاقه مند است تا این فناوری را در تمامی جهان عرضه کند. 
وی خورشید را هدیه ارزشمند خداوند برای انسان ها و جهان هستی توصیف کرد و گفت : این منبع بزرگ انرژی بدون هیچ هزینه ای در اختیار بشر قرار گرفته است. 
نماینده شرکت آلمانی سرمایه گذار در اصفهان  تصریح کرد: ایران با وجود دسترسی به سوخت های فسیلی، قانون انرژی های پاک را مورد حمایت قرار داده که این امر فرصتی برای بهره مندی از این منبع انرژی است. 
وی با اشاره به وضعیت مناسب اقلیم استان اصفهان  افزود: این استان به غایت از موهبت تابش های خورشیدی بهره مند است و این امکان بستری بسیار مناسب برای ایجاد نیروگاههای خورشیدی است. 
اشتون با اشاره به سلامت وسازگاری نیروگاههای خورشیدی با شرایط محیط زیست خاطرنشان کرد: در نیروگاه های خورشیدی از یک کیلووات تابش خورشیدی دوهزار کیلووات انرژی پاک تولید می شود و از انتشار یکهزار و 200 کیلوگرم دی اکسید کربن به محیط زیست جلوگیری می کند. 
وی اشاره کرد: طرح نیروگاه خورشیدی در منطقه سگزی با ضمانت بلند مدت 30 ساله عرضه خواهد شد که از انتشار یکهزار و 130 کیلوگرم دی اکسید کربن به محیط زیست جلوگیری می کند. 
وی گفت: انرژی تولید شده در نیروگاه خورشیدی سگزی 475 هزار خانه را در طول 30 سال آینده از نعمت انرژی پاک بهره مند می سازد که ما با حمایت صمیمانه اعضای شهرداری اصفهان  این طرح را به مرحله اجرا می گذاریم . 
نماینده شرکت آلمانی سرمایه گذار در اصفهان  این طرح را بزرگترین طرح نیروگاه خورشیدی در جهان دانست. 
همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان  با شعار ' اصفهان  فرصت جهانی و جهانی از فرصت ها ' از 23 دی سال جاری به مدت دو روز به میزبانی شهرداری این شهر برگزار شد.
در این همایش 40 هیات اقتصادی و سرمایه گذاری از کشورهای کویت، امارات عربی متحده، ترکیه، کره جنوبی، اسپانیا، گرجستان، سوئیس، آلمان، عراق، عمان، اتریش، چین، افغانستان، لهستان، کانادا، روسیه و یونان و نیز دو هیات سیاسی از کشورهای اسپانیا و اتریش حضور داشتند.
در این همایش هشت تفاهمنامه به ارزش 24 هزار میلیارد ریال میان شهرداری اصفهان  و سرمایه گذاران منعقد شد و 59 فرم اعلام آمادگی سرمایه گذاری تحویل سرمایه گذاران شد. 
با توجه به مشکلات زیست محیطی وآلودگی هوا در اصفهان  و برخی شهرهای این استان جذب سرمایه گذاری در بخش احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی به ویژه در شرق استان از اولویتهای این منطقه اعلام شده است . 
استانداری اصفهان  ، آبان ماه گذشته در دیدار با هوشنگ فلاحتیان معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو اظهار داشت: اصفهان ظرفیت بالا و بدون محدودیتی در تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی دارد.
رسول زرگرپور ضمن اعلام آمادگی کامل برای احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی در این منطقه گفت: اصفهان  می تواند پایلوت ساخت نیروگاه های خورشیدی و بادی در ظرفیت های بالا باشد.
معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم استفاده از انرژی خورشیدی در واحدهای مسکونی تصریح کرد: باید با هماهنگی سازمان نظام مهندسی، برج های مسکونی ملزم به استفاده از این انرژی برای مصارف عمومی شوند.
هوشنگ فلاحتیان گفت: استفاده از انرژی خورشیدی در واحدهای مسکونی استان اصفهان  می تواند به عنوان یک الگو در کل کشور باشد و به عنوان یک انرژی پاک و حرکت زیست محیطی تلقی می شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در اصفهان

  • برای مطلب بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه