ادامه آلودگی هوا در اصفهان تا سه شنبه

ادامه آلودگی هوا در اصفهان تا سه شنبه

اداره کل هواشناسی استان اصفهان خبر داد

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه جوی، پایداری،سکون نسبی هوا و وقوع اینورژن را در این مدت موجب انباشت آلاینده ها تا اوایل روز سه شنبه اعلام کرد.
انباشت آلاینده ها در این مدت باعث غبارآلودگی بر روی شهر اصفهان و مراکز صنعتی می شود و اوج آن در اواخر روز دوشنبه و اوایل روز سه شنبه است که کیفیت هوا برای عموم در شرایط ناسالم قرار می گیرد.
همچنین براساس اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ، وضعیت کیفی هوای اصفهان از 24 ساعت گذشته تا کنون همچنان برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.
بر این اساس وضعیت کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه های مراقبت دائم حسب شاخص آلودگی هوا و طبق اعلام مرکز پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان عدد 108 (AQI) را نشان می دهد. 
غلظت آلاینده ها در ایستگاه میدان احمد آباد 107، بزرگراه خرازی 111، میدان خواجو 103، استانداری 109، پل وحید 106 و میدان آزادی 109(AQI) اعلام شده است. 
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از 0 تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم ، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است. 
شهروندان در چنین شرایطی از تردد های غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند و همچنین در این شرایط به گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی و بانوان باردار توصیه می شود در حد امکان از منزل خارج نشوند.
طبق دستورالعمل مرکز هماهنگی و اطلاع رسانی آلودگی هوا(مهار) استان اصفهان ، هر یک از دستگاه های عضو کمیته مهار شامل آموزش و پرورش، پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری ها، مرکز بهداشت، حفاظت محیط زیست، تربیت بدنی، صدا و سیما و سایر دستگاه ها و ادارات موظفند، وظایف و توصیه های پیش بینی شده در این شرایط را اجرایی کنند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره ادامه آلودگی هوا در اصفهان تا سه شنبه

  • برای مطلب ادامه آلودگی هوا در اصفهان تا سه شنبه نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد ادامه آلودگی هوا در اصفهان تا سه شنبه وارد نمائید

نظر شما درباره ادامه آلودگی هوا در اصفهان تا سه شنبه

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه