تمدید دوباره برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان

تمدید دوباره برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان

یشرفت 60 درصدی و تحقق نیافتن 40 درصدی برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان دلیل تمدید اعلام شد

به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز سه شنبه در همایش تخصصی هوای پاک در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: این برنامه از طرح های کاهش آلودگی هوا و برای مدت دو سال بود که زمان آن یکماه دیگر پایان می یافت.
وی دلیل تمدید این طرح را پیشرفت 60 درصدی و تحقق نیافتن 40 درصدی برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان اعلام کرد.
وی اظهار کرد: در سال 92 اصفهان شاید جزو آلوده ترین شهرهای کشور بود در حالی که آن زمان هنوز گرد و غبار و ریزگردها نیز وارد این شهر نشده بود.
استاندار اصفهان با بیان پیشرفت این برنامه در مقایسه با سال های قبل گفت: در سال 92 تعداد روزهای سالم هوای اصفهان 75 روز بود که امسال به 18 روز رسید.
وی همچنین کاهش تعداد روزهای ناسالم هوا از 70 روز به 13 روز را از دیگر موفقیت های این برنامه برشمرد.
وی تصریح کرد: با این وجود، مدیریت شهری اصفهان باید بداند که از 96 درصد تعهد خود در این برنامه فقط 56 درصد پیشرفت داشته است که با تمدید کنونی، رقم آن باید به 100 درصد برسد.
زرگرپور همچنین به تحقق 32 درصدی تعهد صدا و سیما در اجرای این برنامه اشاره کرد و گفت: گوئی تنها وقتی هوا آلوده می شود این مطلب در سرخط خبر صدا و سیما و رسانه ها قرار می گیرد.
وی یادآور شد: ما پس از این برنامه، هدف بزرگتری در پیش رو داریم و آن داشتن هوای پاک است که امسال تنها یک روز از آن بهره مند بودیم و مطالعات این برنامه نیز از سال 95 آغاز می شود.
استاندار اصفهان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به رتبه برتر این استان در بخش صنعت، کشاورزی و دانشگاه گفت: برخی مشکلات زیست محیطی استان به حدود پنج دهه پیش باز می گردد.
زرگرپور یادآور شد: اصفهان یک سکه دو روست که یک روی آن دریایی از امکانات، ظرفیت ها و مزیت هاست که در کمتر استان دیگری وجود دارد اما در روی دیگرش با مجموعه ای از چالش ها و مشکلات در سطح ملی روبروست. 
وی با اشاره به عنوان برخوردار بودن اصفهان و تکرار کردن آن از طرف استانداران دیگر استانها گفت: ما به آنها اعلام می کینم که صنایع استان اصفهان را با یک شاخه گل تحویلشان می دهیم زیرا صنعت برای اصفهان نه تنها نعمتی نداشته، بلکه نقمت بار بوده است.
همایش یکروزه تخصصی هوای پاک به همت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان ، جمعیت پیام سبز و دانشگاه صنعتی اصفهان امروز در تالار شیخ بهایی این دانشگاه برگزار شد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره تمدید دوباره برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان

  • برای مطلب تمدید دوباره برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد تمدید دوباره برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره تمدید دوباره برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه