متروی اصفهان اولین اولویت شهر اصفهان

متروی اصفهان اولین اولویت شهر اصفهان

شهردار اصفهان اعلام کرد

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از 170 دستگاه اتوبوس شهرداری اصفهان افزود: تمام بودجه شهرداری را به سمت تکمیل طرح مترو و زیر زمین داشت می کنیم.
وی افزود: در حال حاضر تلاش ها و اقداماتی که زیر زمین برای احداث مترو انجام می شود، قابل مشاهده نیست.
جمالی نژاد با بیان اینکه مطالعات طرح قطار شهری اصفهان از سال 42 شروع و بعد از 53 سال، فاز اول خط اول آن راه اندازی شد، اظهار کرد: نیمه اول سال 95 فاز دوم و خرداد 96 فازهای یک، دو و سه طرح قطار شهری اصفهان بصورت همزمان تکمیل و رینگ ریلی شمال به جنوب تکمیل می شود.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری برای کاهش آلاینده های هوایی در این کلانشهر افزود: ایجاد و توسعه خطوط بی آر تی، طرح هوشمندکردن ترافیک شهر، اجرای ایستگاه های ویژه دوچرخه ها، جایگزین کردن اتوبوس های جدید در یک برنامه چهار ساله و کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی از 10 سال به پنج سال و سرعت بخشیدن به پروژه های ریلی شهر از مهمترین اقدامات شهرداری برای رفع مشکل آلودگی هواست.
شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه خطوط بی آر تی یکی از دغدغه های ما در شهر اصفهاناست، گفت: توسعه خطوط بی آر تی نیازمند هزینه بالا و برنامه ها و توجیه های اقتصادی خاصی است.
وی افزود: شهرداری اصفهان طرح جامع حمل و نقل عمومی را با 15 خط بی آر تی ، چهار خط تراموا و سه خط مترو پیش بینی کرده است.
جمالی نژاد با بیان اینکه در سال آینده حداقل چهار خط تندرو در شهر اصفهان راه اندازی خواهد شد، گفت: زمینه مشارکت بخش خصوصی در این زمینه ایجاد شده است و همایش فرصت های سرمایه گذاری نیز در این راستا برگزار شد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه سیاست کلان شهرداری در سال آینده توجه به محیط زیست و کاهش آلودگی هواست، تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی نقش انکارناپذیری در حل مسائل زیست محیطی دارد و در این راستا سیاستگذاری شهرداری اصفهان بر حمل و نقل عمومی متمرکز است.
وی افزود: امروز فرهنگ شهروندی در بین شهروندان اصفهان ارتقاء پیدا کرده و مسائل زیست محیطی به عنوان یکی از دغدغه های مردم تبدیل شده است. 
امروز، همزمان با روز هوای پاک 170 دستگاه اتوبوس شهری 'یورو 3' وارد ناوگان حمل و نقل شهر اصفهان شد.
علاوه بر این 170 دستگاه اتوبوس، نصب 200 دستگاه سیستم صوتی اعلام ایستگاه، نصب سیستم جدید یکپارچه مدیریت مکانیزه ناوگان و سیستم جامع دریافت کرایه بر روی یکصد دستگاه اتوبوس، بازسازی 50 دستگاه اتوبوس دیزلی و گازسوز، راه اندازی سامانه پیامکی ارتباطات مردمی و ارزیابی عملکرد خطوط و ناوبران اتوبوسرانی، سامانه تلفن همراه اطلاعات خطوط اتوبوسرانی و مسیریابی، تصفیه خانه پساب سیستم شستشوی اتوبوسها و افتتاح اولین توقفگاه بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان، هشت پروژه ای است که همزمان با ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و روز هوای پاک به بهره برداری رسید.
170 دستگاه اتوبوس شهری یورو 3 با هزینه­ بالغ بر 650 میلیارد ریال خریداری شده است.
سامانه پیامکی ارتباطات مردمی و ارزیابی عملکرد خطوط و ناوبران شرکت اتوبوسرانی به منظور رسیدگی به درخواست های مردمی راه اندازی شده است.
200دستگاه سیستم صوتی اعلام ایستگاه داخل اتوبوس ها نیز برای رفاه حال شهروندان در داخل اتوبوس ها نصب شده است.
نصب سیستم جدید یکپارچه مدیریت مکانیزه ناوگان و سیستم جامع دریافت کرایه بر روی یکصد دستگاه اتوبوس نیز با هزینه بالغ بر چهار هزار و 500میلیون ریال با همکاری بانک انصار اجرا شده است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره متروی اصفهان اولین اولویت شهر اصفهان

  • برای مطلب متروی اصفهان اولین اولویت شهر اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد متروی اصفهان اولین اولویت شهر اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره متروی اصفهان اولین اولویت شهر اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه