لغو محدودیت سوختگیری ایران ایر در شهرهای اروپایی

لغو محدودیت سوختگیری ایران ایر در شهرهای اروپایی

در پی اجرای برجام اتفاق افتاد

روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، ایران‌ایر، اعلام کرده که پس از فرودگاه‌های پاریس، کلن، آمستردام و لندن، فرودگاه فرانکفورت نیز از روز شنبه سوم بهمن، محدودیت سوخت‌رسانی به هواپیماهای مسافربری این شرکت را برداشته است.
 
در بیانیه ایران‌ایر که در وبسایت این شرکت منتشر شده، آمده است که با اجرای توافق اتمی یا برجام و لغو محدودیت سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی از ۲۹ دی ماه سال جاری، پرواز فرانکفورت این شرکت، با «دریافت میزان سوخت مورد نیاز در فرودگاه مبدا» در فرودگاه «امام خمینی» تهران بر زمین نشست.
 
بر اساس این گزارش، این پرواز پیش از این برای دریافت سوخت مورد نیاز در فرودگاه ثالث، با یک ساعت و نیم تأخیر مواجه می‌شد.
 
به دنبال تصویب چهارمین قطعنامه تحریمی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران در سال ۸۹ و به دنبال آن تحریم‌های مضاعف آمریکا و اتحادیه اروپا، چندین کشور اروپایی از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی خودداری کردند.
 
پس از آن گزارش‌های متعددی از عدم ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های بین‌المللی منتشر شد.
 
در این زمینه نخستین بار در تیرماه سال ۸۹ گزارش‌هایی پیرامون توقف سوخت رسانی به هواپیماهای ایران در فرودگاه‌های بریتانیا، آلمان، کویت و امارات متحده عربی منتشر شد، موضوعی که مدت‌ها با تکذیب و تایید مقامات ایران مواجه شد.‌‌
 
همان زمان روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که فرودگاه‌ها می‌گویند شرکت‌های سوخت‌رسانی به خاطر تحریم‌های آمریکا حاضر به تحویل سوخت به ایران نیستند.
 
مهرماه‌‌ همان سال ایران تأیید کرد که اروپایی‌ها حاضر به سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی نیستند و در فروردین ۹۰ در یک اقدام متقابل، عملیات سوخت رسانی به هواپیماهای اروپایی را متوقف کرد.
 
در تیرماه سال گذشته رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشور ایران گفته بود که محدودیت سوخت‌گیری در ۹ نقطه اروپایی از جمله آلمان، انگلیس و فرانسه وجود دارد، و از این کشورها به دلیل عدم اجرای کنوانسیون شیکاگو، درباره تساوی حقوق بهره‌برداری سرویس‌های هواپیمایی، اتقاد کرده بود.
 
تحریم‌های بی‌سابقه جامعه بین‌الملل علیه ایران به دلیل برنامه اتمی جنجال‌برانگیز جمهوری اسلامی اعمال شده بود.
 
پس از آنکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرد که تهران بر مبنای توافق با شش قدرت جهانی در وین، از حجم و ابعاد برنامه اتمی خود به میزان قابل ملاحظه‌ای کاسته است، تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای نیز رفع شدند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره لغو محدودیت سوختگیری ایران ایر در شهرهای اروپایی

  • برای مطلب لغو محدودیت سوختگیری ایران ایر در شهرهای اروپایی نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد لغو محدودیت سوختگیری ایران ایر در شهرهای اروپایی وارد نمائید

نظر شما درباره لغو محدودیت سوختگیری ایران ایر در شهرهای اروپایی

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه