توسعه خطوط ریلی اصفهان توسط آلمان

توسعه خطوط ریلی اصفهان توسط آلمان

در مراسم راه اندازی چهارمین رام قطار اصفهان – مشهد اعلام گردید

به گزارش ایرنا، حسن ماسوری عصر سه شنبه در مراسم راه اندازی چهارمین رام قطار اصفهان – مشهد و بالعکس با عنوان' قطار ویژه غدیر' در اصفهان اظهارکرد: براساس توافق انجام شده اجرای طرح های مشترک با آلمان ها در طی پنج سال انجام می شود. 
وی اضافه کرد: احداث خط ریلی اصفهان - خوزستان، دو خطه کردن مسیر میبد یزد - زرین شهر اصفهان و احداث خط اصفهان - گلپایگان - مرکزی از جمله طرح های در دست اقدام برای توسعه ناوگان ریلی کشور و استان اصفهان است .
مدیرکل راه آهن استان اصفهان با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنعت ریلی کشور از معافیت های مالیاتی و ارزش افزوده برخوردار است از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و توسعه خطوط ریلی کشور دعوت کرد. 
معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: رویکرد دولت در توسعه حمل و نقل و بخصوص صنعت ریلی کشور جدی است. 
محمد علی طرفه اظهارکرد: آغاز عملیات احداث قطار سریع السیر اصفهان - تهران نیز در همین راستا انجام می شود که مناقصه خرید تجهیزات این طرح نیز در روزهای گذشته انجام شد.
وی با اشاره به اینکه 11 کیلومتر از 200 کیلومتر طرح توسعه خط ریلی استان اصفهان به بهره برداری رسیده است، افزود: همچنین آزادسازی 16 کیلومتر دیگر انجام شده و مابقی نیز منتظر اجرای عملیات است.
چهارمین رام قطار اصفهان – مشهد و بالعکس با عنوان' قطار ویژه غدیر' عصر سه شنبه با در اصفهان راه اندازی شد.
این رام قطار به ارزش تقریبی 36 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان راهیان نور و گردشگری بسیج و توسط شرکت ریل ترابر سبا به ناوگان ریلی کشور اضافه شده است و قابلیت جابجایی 440 مسافر را دارد.
12 واگن این رام قطار توسط شرکت واگن سازی پارس اراک ساخته شده و از ویژگی های آن می توان به طراحی منحصر بفرد تجهیزات داخلی سالن، نمایشگرهای لمسی با کیفیت HD، کنترل سیستم صوتی بصورت لمسی، نرم افزار اختصاصی، موقعیت یاب، احضار میهماندار، درخواست امداد پزشکی، نورپردازی و ابعاد مناسب کوپه اشاره کرد.
این قطار همچنین به ترمز دیسکی و سیستم تهویه هوا شامل گرمایش و سرمایش با قابلیت تنظیم دما توسط مسافران هر کوپه مجهز شده و از سرعت نامی 160 و سرعت عملیاتی 140 کیلومتر در ساعت برخوردار است.
استان اصفهان در سال 1347 به شبکه سراسری راه آهن کشور پیوست و دارای 681 کیلومتر و 677 متر خط اصلی، 188 کیلومتر خط مانوری و 66 کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره توسعه خطوط ریلی اصفهان توسط آلمان

  • برای مطلب توسعه خطوط ریلی اصفهان توسط آلمان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد توسعه خطوط ریلی اصفهان توسط آلمان وارد نمائید

نظر شما درباره توسعه خطوط ریلی اصفهان توسط آلمان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه