افزایش صادرات فرش اصفهان پس از رفع تحریمها

افزایش صادرات فرش اصفهان پس از رفع تحریمها

امید به افزایش صادرات فرش اصفهان

به گزارش ایرنا، روابط عمومی خانه صنعت ، معدن و تجارت استان اصفهان روز شنبه به نقل از باقر صیرفیان اضافه کرد: تا پیش اجرای برجام تبلیغات منفی علیه ایران و کالای ایرانی، زیاد و صادرات فرش دستباف ایران با مشکل جدی مواجه شده بود. 
وی اظهارکرد: اما با اجرایی شدن برجام، تبلیغات منفی گذشته علیه کالاهای ایران از بین رفته و با توجه به گشایش امور بانکی، راه برای صادرات باز شده است.
صیرفیان با بیان اینکه طی گذشت یک هفته از اجرایی شدن برجام بازارها هنوز تفاوت چندانی نکرده است، تصریح کرد: تاثیرگذاری اجرای برجام در صادرات فرش دستباف ایران به زمان نیاز دارد و به صادرات فرش ، ارزآوری این محصول و رونق بازار فرش در آینده بسیار امیدواریم. 
وی با اشاره به رکود بازار داخلی فرش افزود: نقدینگی از بازار و تولید جمع شده و سود بالای بانکی هم به فرار سرمایه ها از تولید کمک کرده است لذا برای خروج از رکود و صادارات فرش دستباف ایران باید برنامه ریزی کنیم. 
صیرفیان مسئله بیمه بافندگان را از دیگر مشکلات فعالان صنعت فرش دستباف دانست و گفت: از آنجا که دولت به بافندگان یارانه می دهد، افراد زیادی بدون اینکه بافنده باشند بیمه بافندگی گرفته اند و دولت برای جلوگیری از تقلب مجبور به سختگیری درباره میزان کار روزانه قالیبافان است. 
وی با اشاره به اینکه ممکن است یک بافنده فرش به دلایلی مانند بیماری نتواند در روز کار خود را انجام دهد از مسئولان خواست راهکار مناسب تری برای نظارت بر بیمه بافندگان فرش اتخاذ کنند. 
بیش از 200 هزار بافنده فرش دستباف در سطح استان فعالیت دارند و 55 هزار نفر آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قالی بافان قرار دارند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره افزایش صادرات فرش اصفهان پس از رفع تحریمها

  • برای مطلب افزایش صادرات فرش اصفهان پس از رفع تحریمها نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد افزایش صادرات فرش اصفهان پس از رفع تحریمها وارد نمائید

نظر شما درباره افزایش صادرات فرش اصفهان پس از رفع تحریمها

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه