حضور ایتالیایی ها در پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران

حضور ایتالیایی ها در پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران

آیا ققل 40 ساله گشوده خواهد شد؟

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محسن پورسید آقایی» در تشریح جزئیات یادداشت تفاهم ها و توافق هایی که در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران و برخی اعضای هیات دولت به کشورهای ایتالیا و فرانسه امضا شد، افزود: بر این اساس شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در طرح یاد شده از مشاوره مهندسان راه آهن ایتالیا استفاده خواهد کرد. 
وی تصریح کرد: این همکاری براساس قراردادی که بین وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر حمل و نقل ایتالیا در جریان سفر رئیس جمهوری به آن کشور منعقد شد عملیاتی می شود.
به گزارش ایرنا، در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشورهای ایتالیا و فرانسه، بین ایران و شرکت های ایتالیایی قراردادهایی با ارزش بیش از 18 میلیارد دلار و با شرکت های فرانسه یادداشت هایی به ارزش بیش از 28 میلیارد دلار امضا شد که خرید 118 فروند هواپیمای مسافری برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از این قراردادهاست. 
پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران سابقه ۴۰ ساله دارد و اولین بار در فاصله ی سال ۵۴-۵۶ یک شرکت مهندسی ژاپنی مطالعات پروژه را بر عهده گرفت و سپس متوقف شد و در سال ۸۳-۸۵ یک مهندس مشاور فرانسوی مطالعات ۳۰ سال قبل را به هنگام سازی نمود و بعد کنسرسیوم ایرانی فرانسوی در فاصله ی ۸۵-۸۸ مطالعات را نهایی کرد. 
در این سال شورای اقتصاد مصوبه اجرای این پروژه را توسط فاینانس چین به تصویب رساند و بر اساس این طرح ابتدا قرار بود بین اصفهان تا قم در فاصله ی ۲۴۰ کیلومتر یک قطار سریع السیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت مسافران را منتقل نماید که هم از بُعد ایمنی و هم از بعد صرفه جویی در وقت و زمان می توانست موثر باشد.
قطار سریع السیر اصفهان- قم توجیه اقتصادی نداشت و با توجه به اینکه مقصد اکثر مسافران تهران است فاصله قم- تهران نیز به پیشنهاد اصفهان پروژه اضافه شد. 
این طرح تنها پروژه ای است که منابع مالی آن در حد ۲/۲ میلیارد یورو گشایش اعتبار شده است و بتازگی اتصال قطار سریع السیر اصفهان– تهران به خط متروی اصفهان و احداث ایستگاهی در فرودگاه امام خمینی تهران نیز به این پروژه اضافه شده است. 
دو سوم پروژه قطار سریع السیر اصفهان– تهران در استان اصفهانو یک سوم در استان های قم و تهران خواهد بود و در حال حاضر پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران در استان اصفهان۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره حضور ایتالیایی ها در پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران

  • برای مطلب حضور ایتالیایی ها در پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد حضور ایتالیایی ها در پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران وارد نمائید

نظر شما درباره حضور ایتالیایی ها در پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه