راه اندازی اتوبوس آگاهی دهنده سرطان در اصفهان

راه اندازی اتوبوس آگاهی دهنده سرطان در اصفهان

اطلاع رسانی درباره سرطان و نحوه پیشگیری از آن از جمله وظایف این اتوبوس است

به گزارش ایرنا، این اتوبوس که به همت مرکز خیریه طب پیشگیری و ارتقای سلامت و انتخاب مراقبت های حمایتی و تسکینی اصفهان حرکت خود را آغاز کرده است ضرورت اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و حساس کردن افکار عمومی برای مقابله با سرطان را در اهداف برنامه های خود قرار داده است. 
امروز چرخ های این اتوبوس به حرکت درآمد و سعید مستاجران یکی از اعضای فعال مرکز خیریه طب پیشگیری و ارتقای سلامت انتخاب  اصفهان می گوید با حرکت این اتوبوس باید کاری کنیم که مردم بیش از پیش با سرطان و بایدها و نبایدهای این بیماری آگاه شوند.
وی افزود: این اتوبوس آموزشی به شکل نمایشگاهی آماده شده و کارشناسان بهداشت باحضور درآن اقدام به مشاوره وپاسخگویی به سوالات مخاطبان می کنند.
مستاجران بااشاره به اینکه درصد ابتلا به سرطان سینه در بانوان ایرانی نسبت به آمریکا نصف است ، اظهارکرد: آمریکا از هر هشت نفر خانم یک نفر و در ایران از هر 15 نفر یک نفر به سرطان مبتلا می شود. 
وی در عین حال تصریح کرد: به دلیل اهمیت ندادن و بی توجهی به مراحل اولیه درمان این بیماری، آمار مرگ و میر درایران دو یا سه برابر آمریکاست.
این فعال مرکز خیریه طب پیشگیری و ارتقای سلامت انتخاب  اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز خیریه از سال 89، افزود: این مرکز زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و بامجوز سلامت در زمینه پیشگیری از سرطان شروع به کار کرد و در سال های گذشته با ایجاد غرفه هایی درسطح شهر در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری سرطان اطلاع رسانی می کند.
مستاجران بااشاره به بخشی از فعالیت های این مرکز خیریه گفت: اکنون سه هزار و 700 پرونده بیمار مبتلا به سرطان دراین مرکز خیریه تشکیل شده است . 
وی تصریح کرد: با بررسی این پرونده ها و تحقیق در این باره دریافتیم که تعدادی از این بیماران در مراحل اولیه می توانستند پیشگیری کنند اما به خاطر عدم آگاهی، سرطان پیشرفت کرده و اکنون قادر به درمان آن نیستند.
مستاجران، دانشگاه صنعتی  اصفهان ، چهار راه باغ گلدسته، هتل پل، خانه  اصفهان ، سیتی سنتر، دانشگاه  اصفهان ، زینبیه و میدان امام و نماز جمعه را از مکان های توقف اتوبوس اطلاع رسانی سلامت اعلام کرد و گفت: این اتوبوس از امروز ( دوشنبه ) تا 16 بهمن در مکان های یاد شده طبق برنامه پیش بینی شده از ساعت 17 تا 21 حرکت می کند و در این مدت نیز صبح ها در دانشگاه  اصفهان و دانشگاه صنعتی فعالیت می کند. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره راه اندازی اتوبوس آگاهی دهنده سرطان در اصفهان

  • برای مطلب راه اندازی اتوبوس آگاهی دهنده سرطان در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد راه اندازی اتوبوس آگاهی دهنده سرطان در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره راه اندازی اتوبوس آگاهی دهنده سرطان در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه