برگزاری مسابقات کمیکار در اصفهان

برگزاری مسابقات کمیکار در اصفهان

دهمین دوره مسابقه کشوری کمیکار ( ماشین های شیمیایی ) در دانشگاه اصفهان

به گزارش ایرنا، این دوره از مسابقه دانشجویی ماشین های شیمیایی از چهارشنبه 14 بهمن در دانشگاه اصفهان آغاز شد و امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.
رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان درباره این مسابقه به ایرنا گفت: کمیکار مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی است که سالانه در ایران و جهان برگزار می شود.
دکتر محمد صادق حاتمی پور افزود: در این مسابقه شرکت کنندگان باید خودروهایی بسازند که از یک اندازه مشخص بزرگتر نباشد و بتواند راهی را که پیش از مسابقه از آن آگاه می شوند با حمل میزانی از آب بپیماید.
وی ادامه داد: نیروی پیش راننده این خودروها باید یک ماده شیمیایی باشد که محیط زیست را آلوده نکند و هیچ گاز یا مایعی دیده شدنی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آن به کار نرفته باشد.
وی با بیان اینکه این نوع ماشین ها در صنعت خودروسازی هیبریدی با هدف کاهش آلودگی محیط زیست تولید می شود اظهار کرد: تیم های برتر این مسابقه بر اساس عملکرد و خلاقیت بهتر در قدرت ماشین و کمتر بودن آلودگی انتخاب می شوند.
حاتمی پور با اشاره به راهیابی 32 تیم از 50 تیم ثبت نام کننده به مرحله نهایی این مسابقه خاطرنشان کرد: برگزیده های این مسابقه به بنیاد نخبگان و صنعت خودروسازی کشورمان معرفی می شوند.
مسابقه کمیکار برای نخستین بار در ایران در سال 82 در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره برگزاری مسابقات کمیکار در اصفهان

  • برای مطلب برگزاری مسابقات کمیکار در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد برگزاری مسابقات کمیکار در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره برگزاری مسابقات کمیکار در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه