قول وزیر ورزش به مردم اصفهان درباره ورزشگاه نقش جهان

قول وزیر ورزش به مردم اصفهان درباره ورزشگاه نقش جهان

تا خردادماه راه اندازی میشود

به گزارش ایرنا، محمود گودرزی روز دوشنبه پس از بازدید از ورزشگاه در حال تکمیل نقش جهان اصفهان در جمع خبرنگاران با تقدیر از تلاش های استاندار اصفهان و شرکت فولاد مبارکه در تکمیل این ورزشگاه، گفت: با بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان اصفهان مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز در این مجموعه انجام خواهد شد. 
وی ضمن بررسی روند اجرای ورزشگاه نقش جهان افزود: با توجه به فعالیت های گسترده برای اتمام این طرح، به نظر می رسد تا پایان خرداد ماه سال 95 و همزمان با آغاز شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، این طرح به بهره برداری برسد. 
گودرزی گفت: در حال حاضر روزانه 350 نفر در قالب 10 گروه کاری در اجرای این طرح فعالیت می کنند و طبق زمانبندی اعلام شده عملیات سازه تا پایان امسال به پایان برسد . 
وی در باره مشارکت شرکت فولاد برای تکمیل این طرح گفت: شرکت فولاد مبارکه در این زمینه فعالیت خوبی داشته و همچنین مسئولان استان نیز در این زمینه همکاری های داشته اند. 
گودرزی اظهار امیدواری کرد که حمایت های این شرکت تا پایان طرح تداوم داشته باشد تا دغدغه مردم اصفهان نیز مرتفع شود. 
وزیر ورزش و جوانان گفت: قرار بود دهکده های المپیک در چهار نقطه کشور از طریق فاینانس تامین اعتبار شود اما متاسفانه به دلیل تحقق نیافتن موضوع فاینانس، به دنبال سرمایه گذاران دیگری هستیم و پیشنهاداتی هم در این زمینه مطرح شد که امیدواریم با بررسی های لازم بتوانیم مجموعه های ورزشی در قالب دهکده را تکمیل کنیم. 
وی در باره طرح های نیمه تمام ورزشی گفت: از زمان حضورم در وزارت ورزش و جوانان حدود چهار هزار و 200 طرح نیمه تمام ورزشی متوقف شده وجود داشت و در این مدت تلاش کردیم تا بتوانیم بخشی از این طرح های نیمه تمام را که پیشرفت برخی از آنها 10 تا 20 درصد بود، تکمیل کنیم. 
وزیر ورزش و جوانان گفت: البته طبق اعتبار انتظار می رفت در این مدت حداکثر 150 طرح مورد بهره برداری قرار گیرد اما با مشارکت سایر دستگاه ها و خیران تا امروز بیش از 600 طرح نیمه تمام به بهره برداری رسید و تا پایان سال نیز 120 طرح دیگر به بهره برداری می رسد. 
گودرزی ابراز امیدواری کرد : با حمایت های بخش خصوصی و دیگر دستگاه ها بتوانیم تا پایان دولت یازدهم همه طرح های نیمه تمام را تکمیل و در اختیار مردم قرار دهیم. البته انتظار می رود که نمایندگان مجلس نیز تلاش کنند تا بودجه عمرانی ورزش را در بودجه سال 95 افزایش دهند. 
وی در باره موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش گفت: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در عرصه های داخلی، زیرساخت ها و دیگر موارد با مشکلاتی روبرو است که یکی از این مشکلات بحث قانونی است که مجلس باید کمک کند تا با تدوین و وضع قوانینی که تسهیل کننده فعالیت بخش خصوصی است، شرایط برای حضور بخش خصوصی در ورزش فراهم شود. 
وزیر ورزش و جوانان افزود: علاوه بر موانع قانونی، موانع عرفی و اجتماعی نیز باعث می شود بخش خصوصی نتواند در این زمینه مشارکت کند اما ما از بخش خصوصی حمایت می کنیم . 
وی گفت: در حال حاضر 37 طرح نیمه تمام ورزشی به دولت معرفی شده و امیدواریم در کمیسیون های مختلف دولت تصویب شود تا بتوانیم اجرای آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم. 
او درباره پیش بینی از کسب مدال کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو گفت: تاکنون ورزشکاران ایرانی موفق شدند 33 سهمیه المپیک بگیرند و امیدواریم تا خرداد 95 بتوانیم سهمیه های بیشتری کسب کنیم. 
وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: هر اتفاقی در ورزش کشور رخ دهد، همه مدیران ورزش که در هر جایگاهی مسئول هستند، باید پاسخگو باشند. مسئولیت اصلی نتیجه کاروان ایران در المپیک با کمیته ملی المپیک است، اما ما همه مسئولیت ها را می پذیریم. 
وی ادامه داد: البته قهرمانان فعلی ما کسانی هستند که از هفت تا هشت سال پیش فعالیت خود را شروع کرده اند، بنابراین کسب هر نتیجه ای در این بازی ها متعلق به دو سال حضور ما در وزارت ورزش نیست، اما ورزش هم قابل پیش بینی نیست. 
وی در ادامه گفت: روند کسب مدال ایران در المپیک نوسان داشته اما بر اساس نگاه آماری در خوش بینانه ترین حالت، شش مدال در المپیک کسب می کنیم، البته در ورزش احتمال جهش های خاص و حتی افت نیز وجود دارد. ممکن است پای ورزشکاری آسیب ببیند و به المپیک نرسد که باعث از دست دادن یک مدال می شود. 
گودرزی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه کفاشیان گفته است که اگر وزیر نخواهد، او نیز نامزد ریاست فدراسیون فوتبال نخواهد شد، گفت: در جایگاهی نیستیم که به فردی بگوییم نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شود یا نه و در این زمینه شرایط قانونی و قوانین نقش تعیین کننده دارد. 
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در جریان سفر یک روزه به استان اصفهان علاوه بر بازید از ورزشگاه نقش جهان، سالن چند منظوره شهدای اسلام آباد اصفهان را افتتاح کرد. 
این سالن با اعتبار 9 میلیارد ریال و با مشارکت شهرداری اصفهان و وزارت ورزش و جوانان ساخته شده است. 
وزیر ورزش و جوانان پس از پایان بازید از ورزشگاه در حال تکمیل نقش جهان در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت فولاد اصفهان ، استاندار اصفهان و مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی شرکت کرد. 
طرح ورزشگاه نقش جهان که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک (دهکده المپیک) معروف بود در سال 1367 تعریف شد و کلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال 1368 توسط مدیر عامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد. 
فعالیت های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال 1372 شروع شد و با خاکبرداری در سال 1374 ادامه پیدا کرد و در 29 مرداد 1375 عملیات ساخت آن بطور رسمی آغاز شد. 
فاز نخست این ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می گرفت که تیم سپاهان در سال های 1381 تا 1386 بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می کرد. 
در سال 1386 این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد و در هشتم آذر 1393، وزارت ورزش و جوانان، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تکمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کرد. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره قول وزیر ورزش به مردم اصفهان درباره ورزشگاه نقش جهان

  • برای مطلب قول وزیر ورزش به مردم اصفهان درباره ورزشگاه نقش جهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد قول وزیر ورزش به مردم اصفهان درباره ورزشگاه نقش جهان وارد نمائید

نظر شما درباره قول وزیر ورزش به مردم اصفهان درباره ورزشگاه نقش جهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه