اجرای طرح ایراپن در شهرضا اصفهان

اجرای طرح ایراپن در شهرضا اصفهان

در این طرح برنامه های نادرست غذایی و شیوه های غلط زندگی کنترل می شود

به گزارش ایرنا معاون فنی معاونت بهداشت وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی درآیین آغاز اجرای این طرح گفت : ایراپن در پاسخ به یکی از نیازهای مهم بخش سلامت کشور به صورت پایلوت در شهرضا، نقده در آذربایجان شرقی، مراغه در آذربایجان غربی وبافت کرمان اجرا می شود.
احمد کوشا افزود: براساس این طرح که هدف اصلی از اجرای آن، سنجش وضعیت سلامت مردم و پیشگیری از ابتلا به بیماری است ، برنامه های نادرست غذایی و شیوه های غلط زندگی برای مبارزه با چهار بیماری سرطان، دیابت، بیماری های تنفسی و بیماری های قلبی و عروقی کنترل می شود.
وی افزود: شهرستان شهرضا در طول سال های بعد از انقلاب به عنوان مرکز پایلوت در اجرای طرح های بزرگ ملی انتخاب شده و با توجه به امکانات درمانی موجود اجرای این طرح در شهرضا پیشنهاد وبه عنوان پایلوت کشور اجرا می شود.
وی تصریح کرد : نظام بهداشت و درمان در بهترین حالت تنها در 25 درصد سلامت و بهداشت مردم مؤثر است و 75 درصد از حوزه سلامت و درمان به مشارکت مردم و مسئولان دیگر دستگاه ها بستگی دارد.
این مقام بهداشتی شیوه های نادرست غذایی، نداشتن تحرک کافی و مصرف دخانیات به ویژه سیگارو مصرف الکل را از مهم ترین عوامل خطر آفرین در سلامت مردم عنوان کرد و گفت :در این طرح آزمایش های لازم بین افراد بین 20 تا 40 سال وبالای 40 سال از نظربیماری های دیابت ، قلبی عروقی ، سرطان و بیماری های تنفسی در خانه های بهداشت وپایگاه های سلامت به صورت رایگان انجام می شود.
کوشا افزود : بر اساس این طرح مشخص می کنیم که خطر بیماری های مورد نظر در 10 سال آینده زندگی فرد چند درصد بوده و در راستای پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماری ها تلاش و برنامه ریزی می کنیم .
وی در پایان تصریح کرد : امیدواریم بتوانیم با اجرای درست این طرح انقلاب عظیمی در بخش سلامت و بهداشت جامعه ایجاد کنیم .
شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است .

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اجرای طرح ایراپن در شهرضا اصفهان

  • برای مطلب اجرای طرح ایراپن در شهرضا اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اجرای طرح ایراپن در شهرضا اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره اجرای طرح ایراپن در شهرضا اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه