وام 14 درصدی نوسازی بافت فرسوده شهر اصفهان

وام 14 درصدی نوسازی بافت فرسوده شهر اصفهان

رییس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از منصور فخاران اعلام کرد: توافقی بین بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی انجام شده و بر مبنای آن سهمیه ای برای تسهیلات بافت های ناکارآمد شهری اختصاص پیدا کرده است. 
وی بیان کرد: متقاضیان برای همه ساخت و سازهایی که در محدوده مصوب بافت های فرسوده است و در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده می توانند به این اداره مراجعه و از وام ارزان قیمت 14 درصدی استفاده کنند.
رییس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان اصفهان  تصریح کرد: بر اساس توافق انجام شده، قسمتی از سود این تسهیلات بر عهده دولت و قسمتی نیز بر عهده مردم است. 
وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات ساخت و احیای بافت های فرسوده با توجه به جمعیت شهرها متفاوت است، ادامه داد: این تسهیلات در سه سقف قابل پرداخت است که در کلانشهرها 500 میلیون ریال، در مراکز استان و شهرهایی با جمعیت بالای 200 هزار نفر، 400 میلیون ریال و شهرهای زیر 200 هزار نفر، 300 میلیون ریال است.
به گفته وی این تسهیلات حداکثر 80 درصد هزینه ساخت را پوشش می دهد.
فخاران با بیان اینکه استان اصفهان  نزدیک به هفت هزار هکتار بافت فرسوده دارد، افزود: اگر متقاضیان در قالب تعاونی مراجعه کنند، علاوه بر دریافت وام ساخت و ساز قادر به استفاده از وام 250 میلیون ریالی برای اسکان موقت تا پایان ساخت و سازهایشان نیز هستند.
حدود هفت تا هشت هزار هکتار بافت فرسوده در سطح استان اصفهان  است که چهار هکتار آن در شهر اصفهان  قرار دارد.
بخشی زیادی از بافت فرسوده شهر اصفهان در مناطق تاریخی و فرهنگی قرار گرفته است که باعث می شود احیای این بافت ها با مشکل و کُندی روبه رو به شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره وام 14 درصدی نوسازی بافت فرسوده شهر اصفهان

  • برای مطلب وام 14 درصدی نوسازی بافت فرسوده شهر اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد وام 14 درصدی نوسازی بافت فرسوده شهر اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره وام 14 درصدی نوسازی بافت فرسوده شهر اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه