درنا های خاکستری به سمیرم آمدند

درنا های خاکستری به سمیرم آمدند

این درنا ها به منطقه شکار ممنوع حنا سمیرم آمدند

پژمان خاکسار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محیط بانان این شهرستان ضمن گشت و کنترل مناطق و زیستگاه ها شاهد پرواز جمعیت قابل توجهی از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله بیش از 250 قطعه گونه حمایت شده درنای خاکستری
بودند.
وی افزود: تعداد قابل توجهی از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله گونه حمایت شده درنای خاکستری برای زمستان گذرانی این منطقه را انتخاب کرده اند.
خاکسار با بیان اینکه محیط بانان در چند روز گشت و رصد پرندگان موفق به تصویربرداری از آنها شدند، گفت: درناها روزها برای تغذیه به صورت گروهی در مزارع و کشتزارهای اطراف پراکنده می شوند و با غروب آفتاب به حاشیه دریاچه و آبگیرها بازمی گردند.
وی افزود: این پرندگان با توجه به کاهش سرما و مساعد شدن آب و هوا در بازگشت به عرض های جغرافیایی بالا در دریاچه شکار ممنوع حنا و آبگیرهای اطراف آن تجدید قوا و از ابتدای اردیبهشت، این منطقه را ترک می کنند.
درنای اوراسیایی یا درنای خاکستری نام علمی: Grus grusگونه ای درناست که در بخش شمالی اروپا و آسیا پراکنده است.
این پرنده همه چیزخوار است ولی بیشتر از قسمت های مختلف انواع گیاهان تغذیه می کند.
قامت این پرنده 100 تا 130 سانتی متر و وزن آن بطور متوسط 4/6 کیلوگرم است. گله های مهاجر این پرنده به شکل ' V ' یا در یک خط پرواز می کنند.
شاهپرهای دوم پرنده، سیاه و بسیار دراز و آویخته (به شکل دم) است و این نشانه، این نوع پرنده را از لک لک ها و حواصیل ها متمایز می کند.
بدن پرنده بطورکلی خاکستری سربی است و یک نوار پهن سفید از پشت چشمش شروع می شود و در طرفین سر و گردن ادامه پیدا می کند که در برابر گلو و صورت سیاه پرنده جلوه خاصی دارد.
از نزدیک تارک قرمز آن قابل تشخیص و منقار پرنده از منقار لک لک ها و حواصیل ها کوتاه تر است.
سمیرم در 140 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره درنا های خاکستری به سمیرم آمدند

  • برای مطلب درنا های خاکستری به سمیرم آمدند نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد درنا های خاکستری به سمیرم آمدند وارد نمائید

نظر شما درباره درنا های خاکستری به سمیرم آمدند

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه