همایش بازی های رایانه ای در اصفهان برگزار گردید

همایش بازی های رایانه ای در اصفهان برگزار گردید

180 میلیون دلار در زمینه بازی های رایانه ای صادرات داشته ایم

به گزارش ایرنا، حسن کریمی قدوسی روز چهارشنبه در مراسم آغاز بکار نخستین همایش ملی « بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها » در دانشگاه اصفهان  افزود: فقط چهار درصد از این رقم ، سهم بازی های ایرانی بوده است.
وی میزان فروش بازی های رایانه ای در سال گذشته در دنیا را 80 میلیارد دلار اعلام و اظهار کرد: امروز حوزه بازی های رایانه ای از مقوله صنعت نیز فراتر رفته و وارد گفتمان سازی فرهنگی شده است.
وی بازی های رایانه ای را تلفیقی از هنر، صنعت و رسانه دانست و گفت: ما اکنون در مرحله دگردیسی جامعه مجازی قرار داریم اما تا 10 سال آینده وارد مرحله جامعه الحاقی می شویم که مرکز ثقل آن، بازی های رایانه ای است.
کریمی قدوسی تاکید کرد: اهمیت بازی های رسانه ای در سیاستگذاری فرهنگی بیش از آنچه است که بنظر می رسد.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: اکنون رادیو، تلویزیون و سینما با ریزش شدید مخاطب روبروست و بسیاری از جوانان و نوجوانان بیشتر با گوشی های تلفن همراه و تبلت کار می کنند.
به گفته وی حدود یک میلیارد و 600 میلیون مخاطب بازی های رایانه ای در دنیا وجود دارد.
وی با بیان اینکه امروز رسانه با بحران عدم تعامل روبرو است افزود: اما بازی رایانه ای با سه ویژگی که دارد چنین محدودیتی را شامل نمی شود.
کریمی قدوسی این سه ویژگی را نقش اول بودن بازیگر رایانه ای، امکان دخل و تصرف در داستان بازی و کارگردانی صحنه و اتفاق ها برشمرد.
وی با اشاره به اینکه اتخاذ رویکرد علمی در بررسی بازی های رایانه ای، دستاوردهای مهمی بهمراه دارد گفت: برگزاری همایش ملی بازی های رایانه ای اقدامی بجا برای آن است و فرصتی برای هم اندیشی و ارتقای همکاری بین متخصصان فنی و علوم انسانی و نمایش ظرفیت های صنعت ملی رایانه ای فراهم می کند.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: دانشگاه اصفهان  نخستین بار در خط مقدم این جبهه قرار گرفت.
وی افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز امسال تلاش کرد با راه اندازی واحد پژوهشی، تسهیل کننده این جریان بوجود آمده در دانشگاه ها باشد.
وی اظهار کرد: مقاله های واحد پژوهشی این بنیاد از سال آینده در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد که تا کنون دو هزار و 500 مقاله در این زمینه جمع آوری شده است.
وی خاطرنشان کرد: از خرداد سال آینده نیز ماهنامه پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای منتشر می شود.
مسئول مرکز برنامه ریزی و راهبردی سازمان فناوری اطلاعات کشور نیز در این مراسم گفت: نوآوری در بازی های رایانه ای در مقایسه با تولید و بازاریابی و فروش، سهم بیشتری دارد.
داوود کریم زادگان افزود: بازی های رایانه ای می توانند تبدیل به رسانه شوند که در این صورت مولفه های زیادی با خود همراه می آورد.
وی نگاه حاکمیتی کشور به موضوع بازی های رایانه ای را بسیار اقتصادی و نوظهور خواند و اظهار کرد: همچنین حاکمیت بر ورود دانشگاه ها به این حوزه بعنوان کاربردی مدبرانه و با ارزش افزوده استقبال می کند.
این کارشناس به اهمیت زیرساخت های ارتباطی مانند مشترکان تلفن همراه و پهنای باند اینترنت در این زمینه اشاره و تصریح کرد: تعداد مشترکان تلفن همراه از 55 میلیون در سال 90 به 74 میلیون در سال جاری با ضریب نفوذ 94 درصد رسیده است.
کریم زادگان همچنین با اشاره به رشد تولید بازی های رایانه ای در آسیا گفت: سهم کشورهای آسیایی از جمله چین، کره جنوبی و هند در تولید بازی های رایانه ای از 29 درصد در سال 2010 به 43 درصد در سال 2015 افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: ما نیز می توانیم با برنامه ریزی مناسب، سهم خوبی در تولید بازی های رایانه ای داشته باشیم.
وی با اشاره به سرمایه گذاری در بازی های رایانه ای نیز گفت: امریکای شمالی در سال های 2014 و 2015 بیشترین سرمایه گذاری را در این زمینه داشته اند هرچند رشد سرمایه گذاری در آسیا در این مدت افزایش یافته است.
نخستین همایش ملی « بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها » روز چهارشنبه در دانشگاه اصفهان آغاز شد.
این همایش با هدف بررسی جایگاه ایران در صنعت بازی های رایانه ای، آسیب شناسی صنعت بازی های رایانه ای ملی و بررسی جایگاه علوم انسانی و هنر در توسعه بازی های رایانه ای به مدت سه روز برگزار می شود.
سه رویداد نیز همزمان با این همایش برگزار می شود که شامل کارگاه های آموزشی، بازی سازی و نمایشگاه بازی های رایانه ای ملّی است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره همایش بازی های رایانه ای در اصفهان برگزار گردید

  • برای مطلب همایش بازی های رایانه ای در اصفهان برگزار گردید نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد همایش بازی های رایانه ای در اصفهان برگزار گردید وارد نمائید

نظر شما درباره همایش بازی های رایانه ای در اصفهان برگزار گردید

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه