افزایش صادرات صنایع دستی اصفهان

افزایش صادرات صنایع دستی اصفهان

35% افزایش صادرات صنایع دستی در اصفهان ثبت شده است

غلامعلی فیض الهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس اعلام گمرک ، صادرات صنایع دستی استان اصفهاندر سال جاری نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد یافته است. 
وی بدون اشاره به میزان صادرات و کشورهای هدف که صادرات صنایع دستی استان اصفهان به آنها صادر شده است، گفت: مینا، پارچه قلمکار و فیروزه کوبی بیشترین سهم صادرات صنایع دستی این استان را به خود اختصاص داده اند. 
وی تصریح کرد: اجرایی شدن برجام و توسعه روابط خارجی ایران با کشورهای جهان در رشد صادرات صنایع دستی این استان تاثیر بسزایی داشته است. 
عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به حضور فعالان صنایع دستی این استان در نمایشگاههای بین المللی افزود: فعالان صنایع دستی اصفهان در سال جاری در پنج نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری در کشورهای روسیه ( دو نمایشگاه سن پترزبورگ و مسکو) ، کره جنوبی ، ایتالیا و چین شرکت کرده و به معرفی آثار و صنایع دستی این استان اقدام کرده اند. 
وی بااشاره به بهبود روابط خارجی کشورمان و افزایش ورود گردشگران خارجی به اصفهان اضافه کرد: افزون بر فراهم شدن زمینه صادرات صنایع دستی، فروش صنایع دستی اصفهاندر این استان به گردشگران خارجی در دو سال گذشته رشد یافته است. 
فیض الهی ادامه داد: افزایش صادرات و فروش صنایع دستی، رشد تولید این صنایع را نیز در پی داشته و امید است با اتخاذ تدابیر لازم، این روند تشدید یابد. 
عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی صنایع دستی استان اصفهان عدم آشنایی با بازارهای هدف را از مشکلات صادرات این صنایع بیان کرد و گفت: قرار است در این راستا هماهنگی هایی با انجمن صادرکنندگان تولید صنایع دستی انجام شود تا پس از شناسایی بازارهای هدف و نوع نیاز آنها، برای تولید صنایع دستی مورد نیاز این بازارها برنامه ریزی کنیم. 
وی با اشاره به جایگاه صنایع دستی ایران در سطح بین الملل، تصریح کرد: گرشگری و صنایع دستی، صنعت پاک و ارزشمند در عرصه اقتصادی و فرهنگی است که برای گسترش و بهره برداری از این صنعت به توسعه زیر ساخت ها نیاز داریم. 
براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، در حال حاضر بیش از 18 هزار هنرمند در بیش از 196 رشته صنایع دستی این استان فعالیت دارند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره افزایش صادرات صنایع دستی اصفهان

  • برای مطلب افزایش صادرات صنایع دستی اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد افزایش صادرات صنایع دستی اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره افزایش صادرات صنایع دستی اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه