دستگیری سارقان در مسجد سید محمدیه نایین

دستگیری سارقان در مسجد سید محمدیه نایین

این در تاریخی بیش از 30 میلیارد تومان ارزش دارد

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از دستگیری تمامی عوامل این سرقت با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی اداره کل و پلیس آگاهی شهرستان دریک عملیات ویژه خبر داد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ، فریدون الله یاری اظهار کرد: در تاریخی مسجد سید محله محمدیه شهر نائین که بیش از یک سال پیش به سرقت رفته بود در طی یک عملیات ویژه از سارقان میراث فرهنگی باز پس گرفته شد.
وی درباره چگونگی انجام این عملیات اظهارکرد: با توجه به سرقت این در تاریخی، مسئولین سازمان میراث فرهنگی از سال گذشته با همکاری نیروی انتظامی در طی یک اقدام مشترک موفق شدند تا از خروج این در تاریخی و نفیس از کشور جلوگیری کنند، لذا این در از هنگام سرقت تا زمان کشف آن، توسط سارقان در شهرستان نائین مخفی شده بود.
وی افزود : درچند روز گذشته با اطلاع رسانی مسئولین یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران، متوجه شدیم که سارقان در تهران اقداماتی را برای فروش این در تاریخی آغاز کرده اند، لذا با همکاری صمیمانه مسئولین یگان حفاظت در تهران، در یک اقدام سریع فرماندهی و همکاران یگان حفاظت استان، عملیاتی را با حضور موثر نیروی انتظامی به ویژه پلیس آگاهی شهرستان طراحی و پس از برقراری ارتباط با سارقان و با اخذ دستور از مقامات قضائی سارقان را دستگیر و در مسجد باز پس گرفته شد.
سرهنگ عبدالرضا بافرانی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان نیز در این زمینه عنوان کرد : کارشناسان یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان و پلیس آگاهی شهرستان نائین ، با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران توانستند پس از فریب سارقان در یک معامله صوری در نفیس این مسجد تاریخی را که قیمت اولیه آن 300 میلیارد ریال برآورد شده بود را بازپس گرفته و تمامی عوامل سرقت نیز بازداشت شدند.
مسجد سید، محله محمدیه نائین متعلق به دوران ایلخانی (سده هشتم هجری قمری) بوده و سپس در دوران صفوی نیز الحاقاتی به آن افزوده شد.
در تاریخی مسجد سید نیز متعلق به اوایل دوران صفوی (997 هجری قمری) بوده و دارای تزئینات نفیس از جمله نقوش هندسی به صورت گل و گیاه است که با هنر منبت بر روی آن نقش بسته است.
ین مسجد در چند سال اخیر چندین بارمرمت شده است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره دستگیری سارقان در مسجد سید محمدیه نایین

  • برای مطلب دستگیری سارقان در مسجد سید محمدیه نایین نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد دستگیری سارقان در مسجد سید محمدیه نایین وارد نمائید

نظر شما درباره دستگیری سارقان در مسجد سید محمدیه نایین

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه