اصفهان به استقبال نوروز 95 میرود

اصفهان به استقبال نوروز 95 میرود

مراسم نوروزگاه در اصفهان برگزار میشود

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان ، فریدون اله یاری افزود: در آستانه فرا رسیدن نوروز 1395 برای اولین بار رویدادی فرهنگی همزمان با 11 استان کشور در اصفهان تحت عنوان رویداد فرهنگی نوروز (نوروز بازار) ویژه شهروندان اصفهانی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این اداره کل در نظر دارد با توجه به حضور گسترده مردم در این ایام و و بمنظور آشنایی عموم همشهریان با آداب و رسوم سنتی نیاکان در زمینه نوروز آیین هایی را در این زمینه برگزار کند.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان  به تشکیل کمیته ای ویژه در این اداره کل از پژوهشگران حوزه های گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و مردمشناسی برای پرداختن بیشتر به برنامه های این رویداد فرهنگی اشاره کرد. 
اله یاری تصریح کرد: این رویداد به مدت چهار روز با عناوین 'نوروز، پوشاک سنتی و صنایع دستی'، 'نوروز، سوغات، غذاهای سنتی و گردشگری'، 'نوروز و اقلیت های مذهبی' و همچنین 'نوروز، نمایش های آیینی، موسیقی و میراث فرهنگی' نامگذاری شده است.
وی به برگزاری برنامه های متنوعی متناسب با عناوین هر یک از این ایام برای آشنایی شهروندان با آیین ها و سنت های نیاکان اشاره کرد. 
اله یاری تأکید کرد: با توجه به برنامه ریزی های بعمل آمده، هم اکنون مجموعه جهانی کاخ موزه چهلستون و مجموعه جهانی میدان امام از جمله کاخ عالی قاپو و راه شاهی برای اجرای این رویداد فرهنگی در نظر گرفته شده است. 
این برنامه ها از 24 تا 28 اسفند سال جاری از ساعت 19 الی 16 در مجموعه های یاد شده بصورت رایگان اجرا می شود.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان امام (ره)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است .
همچنین براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ، بیش از 18 هزار هنرمند در بیش از 196 رشته صنایع دستی در این استان فعالیت می کنند. 
مهر امسال شورای جهانی صنایع دستی اصفهان را از بین شش شهر جهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اصفهان به استقبال نوروز 95 میرود

  • برای مطلب اصفهان به استقبال نوروز 95 میرود نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اصفهان به استقبال نوروز 95 میرود وارد نمائید

نظر شما درباره اصفهان به استقبال نوروز 95 میرود

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه