اصفهانی ها فقط 85 ثانیه ورزش میکنند

اصفهانی ها فقط 85 ثانیه ورزش میکنند

آمار نگران کننده کم تحرکی اصفهانی ها

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مسعود انصاری مهر در دومین سمپوزیوم علم و ورزش در دانشگاه خوراسگان افزود: افزایش نرخ بیماری های تنفسی، مشکلات قلبی و عروقی، افزایش مشکلات جسمی حرکتی و کاهش سطح هوش عملیاتی از جمله مشکلاتی است که در اثر ورزش نکردن برای خانواده های ایرانی به وجود می آید.
وی با بیان اینکه باید به سمت ورزش های خانواده محور حرکت کنیم، گفت: حدود 700 هزار مترمربع فضای ورزشی در اصفهان وجود داردکه با توجه به جمعیت دو میلیون و 100هزار نفری این شهر، سرانه فضای ورزشی در اصفهان تنها 33 سانتی متر مربع است.
سرپرست سازمان ورزش شهرداری اصفهان با بیان اینکه شعار ما «شهر زیبا، شهروند سالم با ورزش» است، تصریح کرد: هدف سازمان ورزش شهرداری حرکت مویرگی در ورزش است چرا که سهم پرداختی ما در حوزه سلامت در مقابل حجم عظیم شهروندان بسیار پایین است.
انصاری مهر با اشاره به اینکه ورزش اثرات مطلوبی بر خانواده ها دارد، افزود: آماده سازی فرزندان برای مقابله با سختی، کاهش تنش های خانوادگی، افزایش نرخ شادابی و سرزندگی، افزایش کارکرد بدن، افزایش سلامت جسمی و حرکتی و تقویت روابط درون خانواده از اثرات مطلوب ورزش در خانواده محسوب می شود.
وی تاکید کرد: تا زمانی که نبض فرهنگ ورزش را نتوانیم در خانواده ها به وجود آوریم، نمی توانیم به مسائل دیگر اجتماعی شهروندان برسیم.
دومین سمپوزیوم علم و ورزش در دانشگاه آزاد خوراسگان برگزار شد.
شرکت کنندگان در این نشست در باره موضوعاتی همچون فیزیولوژی ورزش، رفتار حرکتی، روانشناسی ورزش، مدیریت ورزش و آسیب شناسی ورزشی به بحث و گفتگو پرداختند.
دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان ورزش شهرداری، پژوهشگاه رویان، شبکه ورزش سیما و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری این سمپوزیوم مشارکت داشتند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اصفهانی ها فقط 85 ثانیه ورزش میکنند

  • برای مطلب اصفهانی ها فقط 85 ثانیه ورزش میکنند نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اصفهانی ها فقط 85 ثانیه ورزش میکنند وارد نمائید

نظر شما درباره اصفهانی ها فقط 85 ثانیه ورزش میکنند

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه