آغاز رای گیری انتخابات در استان اصفهان

آغاز رای گیری انتخابات در استان اصفهان

در شهر اصفهان 337 نامزد مجلس شورای اسلامی 20 نماینده و از جمع 11 نامزد مجلس خبرگان پنج نماینده را انتخاب میکنند

337 نامزد مجلس شورای اسلامی 20 نماینده و از جمع 11 نامزد مجلس خبرگان پنج نماینده را برای دو نهاد و نماد مردم سالاری دینی برگزینند .
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان همزمان با سراسر کشور در 50 حوزه انتخاباتی استان اصفهان شامل 15 حوزه اصلی و 35 حوزه فرعی برگزار می شود. 
استان اصفهان  دارای 24 شهرستان، 50 بخش ، 106 شهر و یکهزار و 349 روستا است و برگزاری انتخابات در این منطقه در 9 فرمانداری و 26 بخشداری بصورت مستقل انجام می شود.
این استان دارای جمعیت بیش از چهار میلیون و 866 هزار نفر است که حدود سه میلیون و 800 هزار نفر آنان حائز شرایط رای دادن هستند. 
از سه میلیون و 800 هزار نفر حائز شرایط رای دادن در استان اصفهان 202 هزار نفر آنها باعنوان رای اولی برای اولین بار در انتخابات مشارکت می کنند. 
68 هزار و 314 نفر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان همکاری دارند و آرای مردم این استان را در دو هزار و 320 شعبه ، جمع آوری می کنند که یکهزار و 962شعبه، ثابت و 358 شعبه سیار است. 
براساس اعلام فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان بیش از 11 هزار نیرو تامین امنیت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان را در این استان برعهده دارند. 
علاوه براین، شش هزار نیرو نیز تامین امور خدماتی، ترافیکی و انتظامی روز انتخابات را بر عهده دارند.
همچنین 48 تیم بازرسی متشکل از بازرسان و کارشناسان حفاظتی، حراستی، عملیاتی و نظارتی برای کیفیت بخشیدن به ماموریت نیروی انتظامی در جریان برگزاری انتخابات مشارکت دارند. 
در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سه میلیون و 94 هزار و 473 نفر واجد شرایط رای در استان اصفهان ، 61 درصد در پای صندوق های رای رفتند. 
استان اصفهان دارای پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری و 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که یک نفر از آنها نماینده اقلیت های مذهبی ارامنه است.
تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن شروع شد و ساعت هشت صبح دیروز پنجشنبه پایان یافت.
 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره آغاز رای گیری انتخابات در استان اصفهان

  • برای مطلب آغاز رای گیری انتخابات در استان اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد آغاز رای گیری انتخابات در استان اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره آغاز رای گیری انتخابات در استان اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه