استقبال گسترده مسافران نوروزی از آثار تاریخی نطنز

استقبال گسترده مسافران نوروزی از آثار تاریخی نطنز

68 هزار مسافر از شهرستان نطنز تابحال در ایام نوروز دیدن کردند

حسین یزدانمهر روز چهارشنبه در گفت گو با ایرنا اظهار کرد: این گردشگران از روستای تاریخی ابیانه، مسجد جامع نطنز، کاروانسراها، حمام نوغه و دیگر آثار تاریخی و جاذبه های طیبیی این شهرستان دیدن کرده اند.
وی افزود: افزون بر دو هزار نفر از مسافران نوروزی در هتلها و اقامتگاه های زیر پوشش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز اقامت داشته اند.
بگفته وی، شهرستان نطنز پس از اصفهان و کاشان بلحاظ آثار و بناهای تاریخی ارزشمند رتبه سوم استان اصفهان  را به خود اختصاص داده است.
رئیس ستاد مرکزی اسکان مسافران نوروزی اداره آموزش و پرورش بادرود هم گفت: از 27 اسفند 94 تاکنون بیش از چهار هزار و 500 نفر در مدرسه های این شهر اسکان یافته اند.
محمود آقادوست افزود: در طرح نوروزی امسال افزون بر مهیا بودن 22 باب مدرسه با 165 کلاس درس، برخی حسینیه ها، مراکز اقامتی و خانه مسافر نیز آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند.
وی با بیان اینکه برای طرف کردن مشکلات مسافران بطور مرتب از محل اقامت آنان بازدید می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به برودت هوا بخصوص در شبها مدرسه هایی که برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده دارای وسایل گرمایشی هستند.
شهرستان نطنز 1800 اثر طبیعی، تاریخی و معنوی شناسایی شده دارد که تعداد 118 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. 
پنج منطقه نمونه گردشگری شامل امامزده آقا علی عباس (ع)، متین آباد، اریسمان، کشه و محور ابیانه و هفت روستای هدف گردشگری نیز شامل ابیانه، برز، طره، کمیجان، یارند، هنجن و طرق در این شهرستان وجود دارد. 
همچنین شمار سایت های باستانی در شهرستان نطنز هشت سایت شامل تپه مسی، سوچن، هل آباد، سرآسیاب، اریسمان، قلعه گوشه، اریسمان، میلاجرد، تپه ابوذر و قلعه سفید است و مهمترین آنها که مورد کاوش باستان شناسان داخلی و خارجی قرار گرفته سایت اریسمان است.
نطنز پس از اصفهان  و کاشان رتبه سوم را بلحاظ شمار آثار تاریخی طبیعی و فرهنگی به خود اختصاص داده است.
نطنز در فاصله 85 کیلومتری کاشان و حدود 120کیلومتری اصفهان  قرار دارد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره استقبال گسترده مسافران نوروزی از آثار تاریخی نطنز

  • برای مطلب استقبال گسترده مسافران نوروزی از آثار تاریخی نطنز نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد استقبال گسترده مسافران نوروزی از آثار تاریخی نطنز وارد نمائید

نظر شما درباره استقبال گسترده مسافران نوروزی از آثار تاریخی نطنز

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه