کشته شدن 2 نفر مهمان نوروزی در اصفهان

کشته شدن 2 نفر مهمان نوروزی در اصفهان

2 مهمان نوروزی در باغ فدک اصفهان کشته شدند

سرهگ غلامرضا شهریاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اتفاق شامگاه جمعه در محل اسکان مسافران نوروزی در باغ فدک اصفهان رخ داد.
وی اظهار کرد: دو جوان حدود 27 ساله اهل یکی از شهرستان های غرب کشور به دلیل بردودت هوا اقدام به روشن کردن گاز پیک نیک در دورن چادر مسافرتی کرده بودند که موجب گاز گرفتگی و در نهایت مرگ آنها شد.
وی از تحویل اجساد آنها به پزشکی قانونی استان اصفهان  خبر داد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان  به مسافران نوروزی توصیه کرد که با توجه به تغییرات جوی در استفاده از وسایل گرمایشی نکان ایمنی را رعایت کنند.
در تعطیلات نوروز سال گذشته نیز 9 مسافر در محل اسکان موقت مسافران نوروزی در باغ فدک اصفهان  به دلیل روشن کردن پیک پینگ در چادر مسافرتی دچار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شدند.
گاز بی رنگ و بی بو منوکسیدکربن یکی از خطرناکترین گازها در بروز مسمومیت تنفسی و مرگ است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختنی بویژه در فصل های سرد سال به علت استفاده از بخاری، آب گرمکن، اجاق گازهای غیر استاندارد یا به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و همچنین عدم نصب صحیح آنها و سهل انگاری مصرف کننده، جان بسیاری از انسان ها را می گیرد.
استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، عدم استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، کنترل دودکش قبل از استفاده وسایل گرمایشی و اطمینان از باز بودن مسیر آن، روشن نکردن اتومبیل در پارکینگ در بسته به مدت طولانی، اجتناب از قرار دادن منقل یا شعله باز در زیر کرسی، عدم نصب آبگرمکن در حمام از جمله مواردی است که جهت جلوگیری از گازگرفتگی باید رعایت شود.
سردرد، سرگیجه، تهوع و بیقراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید، کبودی دست و پا و دور لب ها که در نهایت منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می شود از علائم و نشانه های هشدار دهنده مسمومیت با گازCO است.
در اقدامات اولیه در برخورد با فرد مسموم، جلوی دهان و بینی خود را با ماسک یا پارچه مرطوب بپوشانید، وسیله گرمازا را خاموش و درب و پنجره را باز کنید، فورا مصدوم را از منطقه آلوده وارد هوای آزاد کرده و سریعا با اورژانس (115) تماس بگیرید.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره کشته شدن 2 نفر مهمان نوروزی در اصفهان

  • برای مطلب کشته شدن 2 نفر مهمان نوروزی در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد کشته شدن 2 نفر مهمان نوروزی در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره کشته شدن 2 نفر مهمان نوروزی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه