هجوم توریستهای خارجی به کاشان

هجوم توریستهای خارجی به کاشان

افزایش چشمگیر توریستهای خارجی بازدید از کاشان

علیرضا عبدالله زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بازدید گردشگران خارجی از بناهای تاریخی کاشان شامل باغ فین، خانه های تاریخی بروجردی، طباطبایی ها و عباسیان، تپه های سیلک، موزه ملی کاشان، حمام سلطان میراحمد، موزه عروسک، کارگاه صنایع دستی، غار رئیس و موزه شیبانی بوده است. 
وی افزود: در میان جاذبه های تاریخی کاشان باغ فین با یکهزار و 101 بازدید کننده خارجی و 61 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته رتبه نخست جذب گردشگر خارجی را داشته است. 
به گفته عبدالله زاده در طول ایام تعطیلات نوروز یک میلیون و 520 هزار مسافر وارد کاشان شدند که از این تعداد 328 هزار و 565 مسافر از بناهای تاریخی این شهرستان دیدن کردند.
وی تاکید کرد: از مسافران ورودی به این شهرستان تعداد 259 هزار و 75 مسافر شامل یکهزار و 448 مسافر خارجی و 257 هزار و 627 مسافر داخلی در اقامتگاه های دائمی و موقت شامل منازل استیجاری، کمپ ها و حسینیه ها، مدارس و بوستانها اسکان یافتند.
افزون بر یکهزار و 700 اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان کاشان وجود دارد که از این تعداد تاکنون 318 بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده است. 
83 خانه تاریخی، 37 بقعه متبرکه، 20 تپه و محوطه باستانی، 28 آب انبار، 18 کاروانسرا، قلعه و تیمچه، هفت حمام، 30 مسجد از جاذبه های تاریخی این شهرستان است. 
باغ تاریخی فین، تپه های باستانی سیلک، خانه های تاریخی، بازار سرپوشیده، موزه تاریخی برزک، آبشار نیاسر و غار تاریخی این شهر از جمله جاذبه های شهرستان کاشان است. 
حدود یک میلیون و 900 هزار گردشگر سال گذشته از آثار و ابنیه های تاریخی شهرستان کاشان دیدن کردند. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره هجوم توریستهای خارجی به کاشان

  • برای مطلب هجوم توریستهای خارجی به کاشان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد هجوم توریستهای خارجی به کاشان وارد نمائید

نظر شما درباره هجوم توریستهای خارجی به کاشان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه