برگزاری همایش ریزگردها در اصفهان

برگزاری همایش ریزگردها در اصفهان

همایش ریزگردها پنجم اردیبهشت در مرکز تحقیقات معلمان اصفهان برگزار میشود

دبیر علمی این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برپایی این رویداد علمی را تلاش برای داشتن شهری پاک و بدون آلودگی ، حمایت از زندگی و سلامت انسانها به همت مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک با همکاری بنیاد فرهنگی امام صادق (ع)، خانه سلامت فرهنگسرای موعود، کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی برگزارمی شود.
مرجان عینی محورهای این همایش را شامل آلاینده های زیست محیطی ، خشکسالی، آب ، فرسایش، بررسی انواع آلاینده های آب و ارائه راهکارهای مناسب برای کنترل آلودگی ها، بررسی انواع آلاینده های هوا و ارائه راهکارهای مناسب جهت کنترل آلودگی ها، بررسی انواع آلاینده های صنایع غذایی و ارائه راهکارهای مناسب جهت کنترل آلودگی ها و بهینه سازی مصرف انرژی با هدف کاهش آلودگی هوا برشمرد.
وی همچنین تحقیق و بررسی پیرامون ریزگردهای داخلی و خارجی در اصفهان، بررسی تاثیر آلاینده ها و ریزگردها بر آثار تاریخی اصفهان، رابطه آلاینده های هوا و ریزگردها در ایجاد تغییرات خلقی افراد، بررسی تاثیر آلاینده ها و ریزگردها بر ساعات تربیت بدنی مدارس و ارائه راهکارهای مناسب و فرهنگ سازی و ترویج مسائل مختلف زیست محیطی مرتبط با پسماند های جامد با رعایت الگوی توسعه پایدار را از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد.
سخنران همایش اصفهان ریزگردها و آلاینده ها پروفسور کردوانی (پدرکویرشناسی ایران) است.
دبیر علمی همایش با توجه به اتمام زمان ارسال مقالات به دبیرخانه همایش تا 10 فرورذیت گفت: نتایج داوری مقالات 25 فروردین امسال اعلام خواهد شد.
عینی افزود: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از 200 اثر نقاشی با محوریت اصفهان ریزگردها وآلاینده ها زاینده رود از گذشته، حال و آینده در مرکز تحقیقات معلمان اصفهان برپا می شود.
در اصفهان 16 کانون تولید ریزگرد وجود دارد که دشت سگزی در شرق اصفهان ، رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی از همه مهم تر و بحرانی تر است.
یکصد هزار مترمربع از استان اصفهان دشت های خشکی هستند که بالقوه بحران ریزگرد ایجاد می کند.
بطور کلی کاهش بارندگی و میزان رطوبت هوا، خشکسالی، نبود پوشش گیاهی مناسب، تغییرات فشار هوا و وزش باد شدید از دلایل انتشار گرد و غبار در هوای اصفهان است.
از تاثیرات مهم آلودگی هوا در اثر انتشار گرد و غبار و ریز گردها می توان به آسیب های قلبی و تنفسی، تأثیر بر مکانیسم های دفاعی بدن، بروز و تشدید آسم و ایجاد سرطان اشاره کرد. 
این نوع آلاینده ها باعث التهاب در نسوج بدن به ویژه شش ها شده و زخم بافت ها و یا حتی بروز سرطان در افراد خواهد شد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره برگزاری همایش ریزگردها در اصفهان

  • برای مطلب برگزاری همایش ریزگردها در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد برگزاری همایش ریزگردها در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره برگزاری همایش ریزگردها در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه