وضعیت بحرانی آب استان اصفهان

وضعیت بحرانی آب استان اصفهان

ايستگاه چلگرد در بدترین وضعیت موجود

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از اداره آب منطقه اي اصفهان، ' مهرزاد احساني' در نشست با كشاورزان شرق و غرب اصفهان كه با حضور مسئولان اين استان برگزار شد، افزود: با رصد بارش ها از بهمن سال گذشته، نگراني ها درباره وضعيت حوضه زاينده رود افزايش يافت. 
وي با تأكيد بر تدوين برنامه انقباضي تحويل آب به كشاورزان، تصريح كرد: به جز شرب، براي تامين آب در ساير بخش ها با محدوديت جدي روبرو هستيم و بايد در اين راستا برنامه ريزي كنيم. 
علي بصيرپور معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي اصفهان نيز به كاهش 15 درصدي آورد آب حوضه زاينده رود اشاره كرد و افزود: برنامه بسته شده براي تحويل آب بر اساس آورد يك ميليون و 100 متر مكعبي حجم آب زاينده رود بسته شده است و اكنون براي ادامه برنامه با كمبود آب مواجه هستيم.
چلگرد شهري در استان چهار محال و بختياري و مركز شهرستان كوهرنگ است كه يكي از سرچشمه هاي اصلي زاينده رود به شمار مي آيد. 
پيش از اين نيز استاندار اصفهان از كاهش 75 درصد بارش هاي سال آبي در اين استان خبر داده و گفته بود: با ميزان بارشي كه در شش ماه سال آبي امسال داشتيم، 75 درصد بارش هاي سال آبي را از دست داده ايم.
رسول زرگرپور 15 اسفند سال گذشته در مراسم جشن درختكاري و گراميداشت هفته منابع طبيعي و آبخيزداري افزود: نزديك به شش ماه از سال آبي گذشته و در شهر اصفهان تنها 18 ميلي متر بارش گزارش شده كه با اين ميزان بارش كه نزديك به صفر است 75 درصد بارش هاي سال آبي را از دست داده ايم.
وي، شرايط استان اصفهان را ويژه تر از نقاط ديگر كشور خواند و اضافه كرد: در اين استان 88 ميليمتر و در سرشاخه هاي زاينده رود 750 ميليمتر بارش گزارش شده كه به ترتيب 35 و 20 درصد نسبت به رقم بلندمدت كاهش داشته است.
استاندار اصفهان تاكيد كرد: اين آمار نشان مي دهد كه سال سخت و نگران كننده اي را در پيش رو خواهيم داشت.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره وضعیت بحرانی آب استان اصفهان

  • برای مطلب وضعیت بحرانی آب استان اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد وضعیت بحرانی آب استان اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره وضعیت بحرانی آب استان اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه