عقاب طلایی به اصفهان رسید

عقاب طلایی به اصفهان رسید

مسافران عقاب طلایی از مکانهای تاریخی اصفهان دیدن خواهند کرد

به گزارش ایرنا، این قطار شامل 42 سرنشین با عنوان مسافران عقاب طلایی صبح امروز (پنجشنبه) با هدف بازدید از بناهای تاریجی و جاذبه های گردشگری وارد اصفهان شد.
رییس قطار گردشگری عقاب طلایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرنشینان این قطار، گردشگران و جهانگردانی از كشور آمریكا و چند كشورهای اروپایی هستند.
خسرو اصلانی، بازدید از آثار تاریخی اصفهان از جمله مجموعه میدان امام، كلیسای وانك، منطقه تاریخی جلفا، مجموعه كاخ چهلستون و مسجد جامع عتیق را از برنامه ههای گردشی مسافران این قطار در مدت اقامت یك روزه در اصفهان عنوان كرد و افزود : این گردشگران خارجی امشب ساعت 23 اصفهان را به مقصد شیراز ترك می كنند.
قطار بین المللی گردشگری سه شنبه گذشته از طریق مرز رازی وارد تبریز كشور شد و سرنشینان آن از اماكن تاریخی و گردشگری این شهر از جمله بازار تبریز، مسجد كبود و موزه آذربایجان دیدن و عصر همان روز از ایستگاه مركزی راه آهن تبریز به سمت زنجان حركت كردند.
مسافران این قطار در ادامه با قطار لوكس عقاب طلایی كه عضو باشگاه قطارهای لوكس دنیا و متعلق به شركت خط آهن مجارستان و از امكانات ویژه برخوردار است از شهرهای شیراز، یزد و مشهد دیدن می كنند و قرار است روز 23 فروردین سفر خود را در تهران به پایان برسانند. 
صنعت گردشگری ایران بویژه استان اصفهان پس از برجام و در سایه اقدام های دولت تدبیرو امید در ریل رونق و رشد قرار گرفت و روند ورود گردشگران خارجی روبه افزایش گذاشت بگونه ای كه در سال گذشته هفت قطار حامل گردشگری خارجی بین المللی وارد اصفهان شدند.
صنعت گردشگری استان اصفهان از سال 92 در مسیر رشد و توسعه قرار گرفت و آمار ورود گردشگران خارجی به این استان در همین سال از 110 هزار به 180 هزار نفر افزایش یافت. 
این آمار در سال 93 به 250 هزار نفر و در نیمه اول سال 94 به بیش از 250 هزار نفر رسید.
در نوروز امسال نیز بیش از 10 هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان دیدن كردند.
استان اصفهان دارای بیش از 20 هزار بنا و اثر تاریخی است كه یكهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر میدان امام (ره)، كاخ چهلستون، باغ فین كاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره عقاب طلایی به اصفهان رسید

  • برای مطلب عقاب طلایی به اصفهان رسید نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد عقاب طلایی به اصفهان رسید وارد نمائید

نظر شما درباره عقاب طلایی به اصفهان رسید

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه