سینما فلسطین اصفهان افتتاح شد

سینما فلسطین اصفهان افتتاح شد

مراسم افتتاح سینما فلسطین اصفهان

به گزارش ايرنا، سيدمهدي سيدين نيا رئيس حوزه هنري اصفهان در مراسم افتتاح اين سينما افزود: در اين مراسم ميزبان بيش از 40 هنرمند خوب كشورمان از تهران هستيم.
وي بيان كرد: بازسازي اين سينما چهار ماه طول كشيد و در اين مدت بيش از 90 درصد سينما از سقف تا كل مجموعه با صرف يك ميليارد و 800 ميليون ريال بازسازي شد.
سيدين نيا افزود: سينما ايران، سينما 22 بهمن و سينما انديشه اصفهان اگر به حوزه هنري واگذار شود مي توانيم اتفاقات خوب گذشته را رقم بزنيم.
وي افزود: اگر شهردار و شوراي شهر حمايت كنند اتفاقات خوبي را در عرصه سينماي اصفهان رقم خواهيم زد.
وي تاكيد كرد: اميدواريم مسائل سينماها و تئاترها حل شود تا با بازسازي سينماها، اوضاع تئاتر و سينماي شهر بهبود دهد.
رئيس حوزه هنري اصفهان گفت: سينما فلسطين يازدهمين سينمايي است كه در استان اصفهان افتتاح مي شود. 
وي گفت: در سال 94 چهار سالن سينما در استان افتتاح شد.
از مجموع 23 شهرستان استان اصفهان تنها 11 شهرستان از سينما برخوردارند و مردم ساير شهرستان هاي اين استان امكان تماشاي فيلم در سينما را ندارند.
سالن سينما فلسطين اصفهان پس از پايان عمليات بازسازي، عصر امروز با حضور مقامات سينمايي كشور بازگشايي شد.
عمليات بازسازي اين سينما از شهريور سال 94 با اعتبار بالغ بر يك ميليارد و 200 ميليون تومان آغاز شده بود.
اين سينما در خيابان تاريخي چهارباغ عباسي در مركز شهر اصفهان واقع شده و اين خيابان همچنين سينماهاي 'سپاهان' و 'خانواده' را نيز در خود جاي داده است.
نمايش در اصفهان سابقه اي چند صد ساله دارد و نمايش هاي كمدي اصفهان در چهارباغ و اجراهاي مشهور در تماشاخانه هاي سپاهان است كه خنده بر لب هر تماشاگري مي نشاند.
در گذشته تئاتر اصفهان بخصوص كمدي اين خطه در داخل و حتي خارج از كشور علاقه مندان خاص داشت بگونه اي كه در دهه هاي گذشته برخي از گردشگران داخلي و حتي خارجي غير از ديدن آثار تاريخي و فرهنگي اصفهان تماشاي تئاتر كمدي اين شهر را در برنامه هاي سفر خود به اصفهان قرار مي دادند.
در سال هاي قبل از انقلاب مكتب نمايش هاي كمدي اصفهان با نام مرحوم «ارحام صدر» گره خورد و بعد از انقلاب نيز همچنان ادامه داشت.
تا پيش از پيروزي انقلاب افزون بر 16 سالن سينما در گوشه و كنار شهر تاريخي اصفهان دائر بود كه شماري از سالن هاي سينما در روزهاي انقلاب تخريب و شماري نيز بتدريج تعطيل و از عرصه فعاليت هنري و نمايشي خارج شد. 
اكنون اصفهان بدون احتساب سالن سينماي هنر متعلق به شهرداري و سوره متعلق به حوزه هنري داراي حدود هشت سالن سينماست. 
مراسم بازگشايي اين سينما، عصر امروز همزمان با فرارسيدن هفته هنر انقلاب اسلامي با حضور محسن ‌مومني ‌شريف رئيس حوزه هنري كشور، محمدحمزه‌ زاده رئيس سازمان توسعه سينمايي سوره و برخي ديگر از مديران حوزه هنري كشور و استان در ميان جمعي از هنرمندان و سينماگران استان اصفهان برگزار شد. 
رئيس حوزه هنري اصفهان پيش از اين گفته بود: سن اين سينما به گونه اي طراحي شده كه نسبت به ديگر سينماهاي اصفهان براي اجراي تئاتر مناسب تر است و از آن براي نمايش فيلم يا اجراي برنامه هاي شهري نيز مي توان استفاده كرد، اگرچه اولويت اصلي با سينما و تئاتر است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره سینما فلسطین اصفهان افتتاح شد

  • برای مطلب سینما فلسطین اصفهان افتتاح شد نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد سینما فلسطین اصفهان افتتاح شد وارد نمائید

نظر شما درباره سینما فلسطین اصفهان افتتاح شد

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه