همایش تجارت الکترونیک در اصفهان

همایش تجارت الکترونیک در اصفهان

این همایش با گرایش توریسم برگزار شد

به گزارش ايرنا، در اين كنفرانس يك روزه استادان دانشگاه‌هاي داخلي و بين‌المللي از كشورهاي استراليا، انگليس، ايتاليا، آمريكا، چين، مالزي و تايوان حضور دارند.
در اين كنفرانس شهردار اصفهان به عنوان دبيركل اين كنفرانس از تنظيم سند گردشگري اصفهان خبر داد و گفت: منابع و عوامل موثر در اين سند مشخص شده و بسترهاي خوبي نيز براي اجراي آن در اختيار است.
مهدي جمالي نژاد افزود: ظرفيت‌هاي غني و نهفته اصفهان در زمينه گردشگري نوين بسيار زياد است و انتظار مي رود با اينگونه همايش‌ ها اين ظرفيت‌هاي گردشگري اصفهان را افزايش داد.
شهردار اصهان اظهار كرد: بحث مهم مفهومي در گردشگري مجازي استفاده از فناوري‌هاي نوين براي خوانش شهر است و در مسير توسعه شهرها بايد از ابزارهاي جديد استفاده برد.
وي خاظرنشان كرد: استفاده از ابزارهاي نوين مي‌تواند در قالب‌هايي همچون سرمايه‌گذاري گردشگري، نقد، بازنگري و بازآفريني ايده‌هاي جديد باشد كه به خوانش جديد از شهر منجر شود.
دبيركل كنفرانس بين المللي تجارت الكترونيك، خوانش شهري را شامل فهم و ادراك فضاهاي شهري، معنادار بودن آنها و ايجاد پيوند خاطرات ماندگار با شهرها عنوان كرد و گفت: اين مهم به جذابيت شهرها در اذهان گردشگران كمك مي‌ كند.
جمالي‌نژاد، اصفهان را به اسطوره شهر تعبير كرد و گفت: اصفهان شهري است كه با خاطرات معنا پيدا مي‌ كند و در اين مسير توفيق همراه شده است كه از صرف خدماتي بودن به رويكرد فرهنگي و اجتماعي در اصفهان برسيم زيرا هدف ما در مديريت شهري، رسيدن به شهر دانش‌محور است.
رئيس دانشگاه اصفهان نيز در اين همايش گفت: با توسعه صنعت گردشگري، گام بزرگي به عنوان سر آغاز اقدام عملي در اقتصاد مقاومتي برداشته مي شود.
هوشنگ طالبي افزود: توسعه صنعت گردشگري، يكي از اولويت‌ هاي اقتصادي اصفهان است و شهر اصفهان از جنبه‌ هاي مختلفي همچون تمدن و فرهنگ، ظرفيت مطلوبي در جذب گردشگر دارد.
رئيس دانشگاه اصفهان با اشاره به اينكه تجلي اين تمدن در مساجد، مناره‌ ها و گنبدهاي فيروزه‌اي است، گفت: با داشته ‌ها و ثروت‌ هايي كه از نسل ‌هاي گذشته براي ما باقي مانده، مي‌ توانيم استفاده ‌هاي مفيدي ببريم.
وي با تاكيد بر توسعه صنعت توريسم گفت: اين صنعت شامل هتلداري، حمل و نقل و بخش هاي ديگر است و عناصري كه مي‌ تواند آن را توسعه دهد، مجازي بودن آن مي باشد.
 
خاطرنشان كرد: گردشگران با اطلاعاتي كه از طريق فضاي مجازي مي‌گيرند، با مكاني كه قصد سفر به آن را دارند، آشنا مي‌شوند و بايد در اين زمينه سرمايه‌گذاري صورت گيرد 
طالبي، برگزاري اين كنفرانس را زمينه‌اي براي معرفي اصفهان به جهانيان دانست.
وي همچنين با اشاره به اهميت آموزش‌هاي مجازي در اين زمينه گفت: آموزش‌ هاي مجازي نقش ويژه‌اي دارد كه در دانشگاه اصفهان در چندين رشته ارائه مي‌شود و دانشگاه اصفهان اين آمادگي را دارد كه با ميراث فرهنگي و شهرداري در اين زمينه همكاري لازم را براي فراگيري آموزش مجازي در جهت تجارت الكترونيك داشته باشد.
نماينده مردم اصفهان و رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: صنعت گردشگري الكترونيك مي‌تواند نقش مهمي در راستاي اقتصاد مقاومتي و رشد اقتصادي شهر و استان اصفهان داشته باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمين احمد سالك افزود: در اين موضوع چند نكته وجود دارد، نخستين نكته اين است كه اصفهان و كشور ايران ظرفيت‌ هاي بسيار زيادي از جمله موقعيت جغرافيايي، هنري، ديني، صنعتي، كشاورزي و ديگر موارد دارد.
وي خاطرنشان كرد: در اصفهان ظرفيت بسيار بالايي در هنر و آثار تاريخي وجود دارد كه مي‌ تواند عامل مهمي براي رشد اقتصادي كشور باشد و نبايد از اين ظرفيت‌ها از جمله ظرفيت گردشگري غفلت كنيم.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: عده زيادي علاقمند به بازديد از ميراث معنوي و فرهنگي ايران بويژه اصفهان هستند.
وي، بزرگترين ميراثي كه از ساختمان و معماري در اصفهان قوي‌تر است را انديشه‌هايي همچون انديشه شيخ بهايي بيان كرد كه توانسته اين آثار را خلق كند.
حجت الاسلام سالك با اشاره به اينكه شيخ بهايي خلاق بخش‌هاي مختلف مهندسي بود، تاكيد كرد: توزيع آب در زاينده‌رود بصورت مهندسي انجام شده است كه از وجود انديشه‌هاي شيخ بهايي پديد آمده است.
وي بر توسعه فرهنگي در استان اصفهان تاكيد كرد و گفت: بعنوان نمونه بايد شهر تاريخي ورزنه كه محلي در دل كوير و شامل ده‌ها ميراث فرهنگي و گردشگري است، احيا شود.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در عين حال تصريح كرد: اين مهم نيازمند تامين زيرساخت هاي گردشگري شامل هتل‌ و ساير امكانات مورد نياز است. 
وي با اشاره به درآمد حاصل از گردشگري الكترونيك گفت: ظرفيت اصفهان در جذب گردشگر بسيار بالاست و در بودجه سال 95 و برنامه توسعه ششم اولويت ويژه‌اي به حوزه گردشگري اختصاص يافته است.
وي بر مرمت و بازسازي بسياري از آثار باستاني و ميراث فرهنگي اين شهر كه در حال از بين رفتن است تاكيد كرد.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر بسترهاي جذب گردشگر فراهم شود، درآمد گردشگري كشور كمتر از درآمد نفتي نيست و ما مي‌ توانيم بيش از ميزان كنوني پذيراي گردشگران از كشورهاي مختلف باشيم.
وي تصريح كرد: در حال حاضر فضاي شديدي در رسانه‌ها و ماهواره‌هاي بيگانه عليه جمهوري اسلامي ايران وجود دارد كه توسعه گردشگري و معرفي كشورمان از اين طريق، يكي از راهكارهاي مقابله با اين اقدامات است.
حجت الاسلام سالك با بيان اينكه بايد فرهنگ انقلاب اسلامي به جهانيان صادر شود گفت: هر گردشگر مي‌تواند به عنوان يك نماينده انقلاب اسلامي در كشور خود باشد؛ بحث فناوري و شركت‌ هاي دانش‌ بنيان در اين مسير سهم زيادي را دارد و نبايد از آن غافل شد.
نماينده مردم اصفهان در مجلس بر ارتباط بين دانشگاه، صنعت و بازار تاكيد كرد و گفت: يكي از مسائلي كه دانشگاه مي ‌تواند با آن ارتباط داشته باشد، صنعت گردشگري الكترونيك است. 
وي افزود: اين صنعت مي‌ تواند در راستاي اقتصاد مقاومتي نقش فعالي در رشد اقتصادي شهر و استان اصفهان داشته باشد.
كنفرانس بين المللي تجارت الكترونيك همه ساله با رويكردهاي مختلف از جمله اعتماد الكترونيك، كسب و كار الكترونيك در يكي از شهرهاي كشور برگزار مي شود. 
اين كنفرانس پيش از اين در شهرهاي كيش، تهران، مشهد و شيراز با حضور كارشناسان داخلي و خارجي برگزار شده است. 
كنفرانس ياد شده امسال نيز با رويكرد توريسم الكترونيك به ميزباني شهرداري اصفهان در هتل عباسي اين شهر برگزار شد. 
استان اصفهان با بيش از 22 هزار بنا و اثر تاريخي كه يكهزار و 850 مورد آن به ثبت ملي و چهار اثر آن به نام هاي ميدان امام (ره)، كاخ چهلستون، باغ فين كاشان و مسجد جامع به ثبت جهاني رسيده است، كانون توجه گردشگران داخلي و خارجي مي باشد.
اصفهان همچنين با برخورداري از جاذبه هاي طبيعي سرسبز و كويري در غرب و شرق استان، گردشگران داخلي و خارجي را به خود جلب مي كند. 
وجود تنوع قوميت هاي مختلف در اين استان و همزيستي مسالمت آميز پيروان اديان توحيدي در اصفهان از ديگر ويژگي هاي شهر گنبدهاي فيروزه اي است كه انگيزه گردشگران جامعه شناس و محققان اين حوزه را براي سفر به اصفهان دو چندان مي كند. 
صنعت گردشگري استان اصفهان از سال 92 در مسير رشد و توسعه قرار گرفت و آمار ورود گردشگران خارجي به اين استان در همين سال از 110 هزار به 180 هزار نفر افزايش يافت. 
اين آمار در سال 93 به 250 هزار نفر و در نيمه اول سال 94 به بيش از 250 هزار نفر رسيد.
در نوروز امسال نيز بيش از 10 هزار گردشگر خارجي از بناهاي تاريخي و جاذبه هاي گردشگري استان اصفهان ديدن كردند.
استان اصفهان داراي 90 هتل و 65 مهمانپذير است كه از اين تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذير در شهر اصفهان قرار دارد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره همایش تجارت الکترونیک در اصفهان

  • برای مطلب همایش تجارت الکترونیک در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد همایش تجارت الکترونیک در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره همایش تجارت الکترونیک در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه