افتتاح خانه عروسکی در بادرود

افتتاح خانه عروسکی در بادرود

خانه عروسك محلي سرآموزه رهگشاي بادرود شامل 34 ماكت خانه عروسكي است

به گزارش ايرنا، خانه عروسك هاي محلي سرآموزه رهگشاي بادرود عصر روز جمعه با حضور مسئولان محلي و جمعي از دوستداران وعلاقمندان به فرهنگ و هنر در مجتمع فرهنگي بادرود افتتاح شد.
خانم ميريام گوتس فرانسوي همسر دكتر محمد رهگشاي در مراسم افتتاح اين خانه اظهار كرد: خانه عروسك محلي سرآموزه رهگشاي بادرود شامل 34 ماكت خانه عروسكي است كه از حدود 150 عروسك دست ساز شناسنامه دار با لباس هاي محلي از جنس پارچه، چوب، كرك قالي، نخ و پنبه تشكيل شده است.
عروسك هاي محلي سرآموزه معرف افراد حقيقي و شخصيت هاي نخستين مشاغل و حرفه منطقه بادرود است.
وي گفت: سرآموزه دكتر رهگشاي با اهداف حفظ فرهنگ بومي و تاريخ محلي و نيز احياي تخصص ها و مشاغل پيشينيان در جهت حفظ ميراث معنوي ارزشمند ايران همراه با اشاعه فرهنگ حفاظت از محيط زيست و نيز ايجاد معيشت مكمل براي بانوان محلي اقدام به ايجاد خانه عروسك هاي بادرود كرده است.
همسر دكتر رهگشاي ابراز اميدواري كرد: بتوان عروسك هاي بادرود را به مجموعه عروسك هاي بومي ايران اضافه كرد تا بعد از ثبت ملي عروسك هاي محلي بادرود آنها را به دنيا نشان داد.
وي در ادامه هنرعروسك سازي محلي را نشان از تبلوار احساس، آداب و رسوم نسل هاي گذشته و پل ارتباطي با نسل امروز دانست. 
مسئول ارتباطات انجمن زنان كارآفرين كشور نيز در حاشيه اين مراسم به چالش ها و مشكلات پيش روي زنان كارآفرين در جامعه اشاره كرد و گفت: هرچند برخي مشكلات كارآفريني بين زنان و مردان مشترك است، اما يكي از مشكلات خاص زنان كارآفرين چالش هاي حقوقي و مشكلات مالي است. 
فخرالسادات محتشمي پور با اشاره به فعاليت بانوان كشور در عرصه گردشگري و ترويج فرهنگ و آداب و رسوم مناطق ايران افزود: هرچند محدوديتي در كارآفريني وجود ندارد، اما به نظر مي رسد گردشگري بيش از ساير حوزه هاي كارآفريني با خلق و خوي زنان متناسب است.
سرآموزه رهگشاي بادرود نطنز از بين 95 موزه دولتي و خصوصي در زمينه خلاقيت و نوآوري در گروه موزه هاي خصوصي سال 93 به عنوان موزه برگزيده سال انتخاب شده بود.
اين موزه كه بيش از 15 سال از تاسيس آن مي گذرد در موضوع كودكان و گردآوري اشياي قديمي، حائز رتبه برتر و مورد تقدير مسئولان كميته ايكوم - يونسكو و سازمان ميراث فرهنگي قرار گرفته است. 
سرآموزه رهگشاي بادرود با داشتن بيش از دو هزار اشياي قديمي ارزشمند هم اكنون مكاني فرهنگي، علمي، آموزشي است كه به همت دكتر محمد رهگشاي و خانم ميريام گوتس همسر فرانسوي وي ايجاد شده است. 
اين بناي تاريخي در زميني به مساحت تقريبي يك هكتار و در حدود يك قرن قبل احداث كه بخش هايي از آن مرمت و احيا شده و در جنوب غربي شهر بادرود قرار دارد.
بادرود از توابع شهرستان نطنز در فاصله حدود 130 كيلومتري شمال اصفهان قرار دارد. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره افتتاح خانه عروسکی در بادرود

  • برای مطلب افتتاح خانه عروسکی در بادرود نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد افتتاح خانه عروسکی در بادرود وارد نمائید

نظر شما درباره افتتاح خانه عروسکی در بادرود

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه