همایش روز جهانی زمین در اصفهان

همایش روز جهانی زمین در اصفهان

درختان برای زمین، زمین برای زندگی

به گزارش ایرنا، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این همایش گفت: اصفهان بلحاظ زیست محیطی بیمار است.
محمد كوشافر، بخشی از علائم عدم انطباق اصفهان با معیارهای زمین پاك را شامل خشكی زاینده رود، آلودگی هوا، پسماندهای صنعتی و نخاله، افزایش بیماری های خطرناك و تنفسی دانست.
وی اظهار كرد: یكی از راهكارهای مهم برای مرتفع كردن مشكلات و تهدیدهای زیست محیطی، توجه به سیاست های كلی نظام است كه توسط رهبر معظم انقلاب به روسای سه قوه ابلاغ شده است.
این فعال زیست محیطی، عدم توسعه صنعت و شهركهای صنعتی و تغییر انرژی از فسیلی به خورشیدی بویژه در نیروگاه های تولید برق اصفهان را از دیگر راهكارهای مرتفع كردن تهدیدات زیست محیطی در استان اصفهان عنوان كرد.
وی یادآوری كرد: تمدن اصفهان از زاینده رود بوجود آمده است و باید برای آن از سرچشمه تا تالاب یك سیستم پیوسته تعریف شود زیرا اگر شكسته شود به سمت ناپایداری حركت می كند.
كوشافر افزود: اصفهان پاك و پایدار نیازمند همدلی و همراهی مردم و همه دستگاه های استانی است.
این همایش به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و اداره كل حفاظت محیط زیست اصفهان و با حضور جمعی از فعالان زیست محیطی اصفهان در كتابخانه مركزی برگزار شد.
در چند سال اخیر توسعه نا‌متوازن استان اصفهان سبب ایجاد مشكلات و چالش‌های زیست محیطی بسیاری شامل آلودگی هوا، آلودگی آب، كم‌آبی، خشكی تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده‌رود و افت شدید آب‌های زیر‌زمینی شده است.
روز جهانی زمین پاك هر ساله در 22 آوریل مصادف با دوم اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می‌شود و به همه مردم یادآوری می‌كند كه نباید سیاره خود 'زمین' را فراموش كنند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره همایش روز جهانی زمین در اصفهان

  • برای مطلب همایش روز جهانی زمین در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد همایش روز جهانی زمین در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره همایش روز جهانی زمین در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه