الکترونیکی شدن درمان در ایران

الکترونیکی شدن درمان در ایران

معاون وزیر خبر داد

به گزارش ایرنا، «علی اکبر سیاری» شنبه شب در کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی استان یزد با حضور وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت ارائه خدمات سریع و مناسب به جامعه افزود: در بخش ارائه خدمات الکترونیک در وزارت بهداشت، یزد جزو استان های پیشتاز است.
وی با بیان اینکه سلامتی به معنای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی است، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در زمینه سلامت پیش روی وزارت بهداشت بوده این است که تمام عوامل اثرگذار بر سلامت دست وزارت بهداشت نیست بگونه ای که از کل عوامل، 50 درصد در حوزه اجتماعی، 15 درصد محیط زیست و 10 درصد محیط زیست است.
این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه سلامت مردم ایران از سه بخش در معرض آسیب قرار دارد و آسیب های اجتماعی، بیماری های واگیر و غیر واگیر این بخش ها هستند.
سیاری با اشاره به اینکه در سطح دنیا 75 درصد بیماری ها به بیماری های غیر واگیر مربوط است، تصریح کرد: از این رو سازمان ملل متحد تصمیم گرفته کشورها تا سال 2030، تا 25 درصد مرگ و میرهای مربوط به سرطان، بیماری قلبی و عروقی، آسم و بیماری های مزمن تنفسی را کاهش دهند و برای شروع این طرح ، 9 هدف در سطح بین الملل و در ایران 13 هدف در نظر گرفته شده که هدف های اضافه شده در ایران شامل حوادث ترافیکی، اعتیاد، بهداشت روان، روغن و اسید چرب ترانس است.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: از این رو در معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم گرفته شد تا میزان اسید چرب ترانس به صفر برسد.
این مسئول تاکید کرد: برای اجرای این طرح همه باید دست به دست هم دهیم و با کاهش مصرف نمک و سیگار و همچنین افزایش تحرک بدنی و بهبود رژیم غذایی، جلوی بسیاری از بیماری ها را بگیریم.
سیاری درباره دیگر برنامه های این وزارتخانه هم گفت: 15 برنامه و 10 پروژه در وزارت بهداشت در نظر گرفته شده که استان یزد در بازطراحی شبکه شهری و الکترونیکی شدن خدمات پیشتاز کشور است.
وی درباره وضعیت استان یزد در این دو بخش اظهار کرد: الان برای تمام خانوارهای یزدی پرونده تشکیل می شود تا بتوانیم به وسیله کارشناس های مراقبت و پیشگیری برای هر 2هزار نفر، شاخص های سلامت آنها را در قالب چهار گروه افزایش دهیم.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تا مردم در صحنه نباشند و از سلامت خود صیانت نکنند، نمی توان قدمی در زمینه سلامت جامعه برداشت به همین دلیل باید مشارکت مردم در این زمینه افزایش پیدا کند.
سیاری گفت: ما در حوزه بهداشت در طرح تحول ارتقای سلامت می توانیم جلوی افزایش بیماری هایی همچون دیابت و چاقی را بگیریم به شرط آنکه مشارکت و حضور مردم را در اجرای طرحها داشته باشیم.
وی با اشاره به مرگ سالانه 60 هزار ایرانی بخاطر مصرف دخانیات و هزینه 200 هزار میلیارد ریالی برای درمان از سوی وزارت بهداشت تصریح کرد: قانونی برای مبارزه با این مواد وجود دارد که بر مبنای آن مصرف دخانیات در فضای سرپوشیده و در فضای عمومی ممنوع است و باید با کسی که در این زمینه تخلف می کند، برخورد شود.
این مسئول گفت: اینکه ما بر ارائه اعداد و ارقام و برنامه ریزی بر مبنای آن تاکید می کنیم بخاطر این است که معتقدیم چیزی که کمی نباشد قابل مدیریت نیست.
معاونان و مسئولان وزارت بهداشت از عصر روز جمعه به همراه وزیر بهداشت برای شرکت در چند برنامه و همایش ملی سلامت با عنوان «غلبه بر دیابت» به یزد سفر کرده اند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره الکترونیکی شدن درمان در ایران

  • برای مطلب الکترونیکی شدن درمان در ایران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد الکترونیکی شدن درمان در ایران وارد نمائید

نظر شما درباره الکترونیکی شدن درمان در ایران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه