برگزاری سمینار علوم پروتئيني و پپتيدي در اصفهان

برگزاری سمینار علوم پروتئيني و پپتيدي در اصفهان

این کنفرانس روز چهارشنبه در دانشگاه اصفهان آغاز شد

پـِپتيدها (Peptide) پليمرهاي كوچكي است كه از به هم پيوستن اسيدهاي آمينه با ترتيب مشخص و با پيوند پپتيدي‌ تشكيل شده و مطالعه آنها بطور عمده گامي بسوي درك تركيب هاي پيچيده‌تر يعني پروتئين‌هاست.
به گزارش ايرنا، اين كنفرانس به مدت روز تا نهم ارديبهشت با هدف ارائه آخرين دستاورد هاي علمي و كاربردي و تبادل اطلاعات در باره علوم پروتئيني، پپتيدي و تاثير آن در پزشكي و زيست فناوري توسط دانشكده هاي شيمي و فناوري هاي نوين دانشگاه اصفهان برگزار مي شود.
دبير علمي اين كنفرانس در مراسم آغاز بكار آن گفت: با توجه به اهميت بين رشته اي علوم پروتئين و پپتيدي در پزشكي و زيست فناوري و تاثير آن در زندگي انسان و صنايع دارويي، آگاهي از آخرين يافته هاي علمي در اين زمينه از موارد ضروري براي جامعه علمي و صنعتي كشورمان است.
دكتر عبدالخالق بردبار افزود: با توجه به اينكه علوم پروتئيني هسته اوليه تحقيقات بيوشيمي است، محورهاي اين همايش همه رشته هاي مرتبط با آن را دربرگرفته است.
وي محورهاي اين كنفرانس را 'پپتيدهاي فعال زيستي و كاربرد آنها در صنايع مختلف'،' مهندسي پروتئين و آنزيم و كاربرد آنها'،'پروتئين ها و بيماري هاي متابوليكي'، 
'فولدينگ'، 'پويايي ساختاري و پايداري پروتئين ها'،'شيمي و فيزيك پروتئين ها و پپتيدها و كاربرد پروتئين ها و آنزيم ها در حل مسائل زيست محيطي' عنوان كرد.
'داروها و بيوماركرهاي پروتئيني'،'كاربرد پروتئين ها در فناوري نانو'، 'نوآوري در روش هاي تخليص 'و 'سنجش هاي كمي پروتئيني و برهمكنش دارو- پروتئين و پروتئين- پروتئين' از ديگر محورهاي اين كنفرانس است كه بردبار به آن اشاره كرد.
دبير كنفرانس ملي علوم پروتئيني و پپتيدي با اشاره به ارسال 280 عنوان مقاله به دبيرخانه اين همايش گفت: 260 مقاله از ميان آنها پذيرش شده كه 38 مقاله به صورت سخنراني و بقيه به صورت مقاله است. 
بردبار خاطرنشان كرد: اولين كنفرانس ملي 'علوم پروتئيني و پپتيدي' در دانشگاه شيراز، در آذر 1393 برگزار شد.
در دومين كنفرانس ملي علوم پروتئيني از پژوهشگر جوان اين دوره تجليل و چهار كارگاه آموزشي نيز برگزار مي شود. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره برگزاری سمینار علوم پروتئيني و پپتيدي در اصفهان

  • برای مطلب برگزاری سمینار علوم پروتئيني و پپتيدي در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد برگزاری سمینار علوم پروتئيني و پپتيدي در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره برگزاری سمینار علوم پروتئيني و پپتيدي در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه