مراسم تجلیل از استاد عکاس اصغر شیرازی در اصفهان

مراسم تجلیل از استاد عکاس اصغر شیرازی در اصفهان

در آيين سپاسگزاري شهر خلاق اصفهان انجام شد

به گزارش ايرنا از اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان روز چهارشنبه، در ادامه برنامه هاي آيين سپاسگزاري شهر خلاق، مهدي جمالي نژاد شهردار اصفهان به نمايندگي از شهروندان اصفهاني از سال ها تلاش و خدمات استاد اصغر شيرازي پيشكسوت رشته عكاسي رسانه اي تجليل كرد.
استاد شيرازي، عكاس هنرمندي است كه هنوز با عشق و علاقه دوربين خود را به دست مي‌گيرد و در مجالس مختلف با همان احترام هميشگي اش به بزرگ و كوچك، لحظه‌هاي گذران عمر را از دريچه دوربينش ثبت مي‌كند.
استاد شيرازي 77 ساله از دوران جواني با به دست گرفتن دوربين عكاسي لحظه‌هاي مهمي را از تصوير اصفهان و مردمان با صفايش ثبت و در دل تاريخ ماندگار كرده است.
اين عكاس هنرمند در اين مراسم گفت:ورود به دنياي هنر كار سختي نيست اما محبوب و ماندگار ماندن سخت است و از آن سخت‌تر تبديل شدن فرد به اسطوره و نماد است.
اين مراسم شامگاه سه شنبه در ارگ جهان نما اصفهان برگزار شد.
يكي از مهمترين رويكرد‌هاي مديريت شهري در سالجاري تجليل از هنرمندان برجسته شهر است كه تاكنون از پيشكسوتان رشته هاي نگارگري، نمايش، فرش، قلمزن، خوشنويس، آواز، خاتم، كاشيكار و فيلم ساز تجليل شده است.
كلانشهر اصفهان اخيرا از سوي يونسكو بعنوان شهر خلاق انتخاب شد و به جمع شهرهاي خلاق جهان پيوست.
اصفهان نخستين شهر ايراني است كه به شبكه شهرهاي خلاق جهان پيوسته است.
شبكه جهاني شهرهاي خلاق، معتبرترين شبكه جهاني است كه از سوي يونسكو تشكيل و اصفهان بدليل برخورداري از صنايع دستي و هنرهاي مردمي بعنوان عضو رسمي اين شبكه انتخاب شده است .
برخورداري از قابليت هاي بالا در عرصه فرهنگ و هنر از شاخصه هاي شهرهاي خلاق است و اين بدان معناست كه بستر مناسب و قابليت توسعه پايدار از ويژگي هاي شهر اصفهان محسوب مي شود.
براساس استانداردهاي يونسكو شهر خلاق، شهري است كه از نوآوري و توانمندي هاي شهروندان خود در توسعه پايدار شهري استفاده مي كند.
شبكه شهرهاي خلاق در سال 2004 توسط يونسكو پايه گذاري شد و خلاقيت مردم را در كنار صنايع دستي، معماري و طراحي، رسانه، موسيقي و غذا بعنوان شاخصه هاي شهر خلاق اعلام كرد.
اركان شهر خلاق شامل مردم، بنگاه هاي اقتصادي، فضاها، پيوندها و چشم اندازهاست كه توجه به اين اركان براي ايجاد و توسعه شهرهاي خلاق در آينده حياتي است.
در تجزيه و تحليل خلاقيت هاي شهري چهار اصل انعطاف پذيري، ابتكار، خطرپذيري و رهبري بعنوان شاخص هاي شهر خلاق مورد توجه قرار مي گيرد. 
يونسكو شبكه شهرهاي خلاق را با هدف كمك به بازيابي پتانسيل اقتصادي، اجتماعي و خلاق صنايع فرهنگي كه بوسيله هنرمندان محلي برپا مي شد، داير كرد تا بتوانند يونسكو را در هدف تنوع فرهنگي اش به نتيجه برساند. 
اين شبكه متشكل از هفت زمينه است و هر شهر با توجه به انرژي و ظرفيتي كه به صنعت خلاقانه اختصاص مي دهد، اولويت خود را بر اساس ادبيات، سينما، موسيقي، مهارت و هنر فولكلور (هنرها و صنايع دستي)، طراحي، هنرهاي رسانه اي (توسعه فرهنگي و صنايع خلاق) و تغذيه برنامه ريزي مي كند .

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره مراسم تجلیل از استاد عکاس اصغر شیرازی در اصفهان

  • برای مطلب مراسم تجلیل از استاد عکاس اصغر شیرازی در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد مراسم تجلیل از استاد عکاس اصغر شیرازی در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره مراسم تجلیل از استاد عکاس اصغر شیرازی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه