تولید اتوبوس فرودگاهی در نجف آباد اصفهان

تولید اتوبوس فرودگاهی در نجف آباد اصفهان

تولید اتوبوس های فرودگاهی در اصفهان آغاز شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، رسول زرگرپور در بهره برداری از خط تولید این نوع اتوبوس در كارخانه یاد شده با اشاره به وضعیت فعلی استان در زمینه اشتغال اظهار داشت: سال گذشته در كارگروه اشتغال استان توانستیم برای 18هزار كارگر بیكار شده مقرری بیمه كارگری برقرار كنیم.
وی به تعدیل نیرو در شركت پیشرو دیزل نجف آباد اشاره كرد و گفت: برای من سخت‌ترین خبر این است كه یك شركت نیروهایش را اخراج می‌كند زیرا هر اشتغال از دست رفته می‌تواند ده ‌ها معضل ایجاد كند.
استاندار اصفهان در ادامه بر عملیاتی كردن شعار اقتصاد مقاومتی تاكید كرد و گفت: اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بر چند محور استوار است كه مردم‌محوری، دانش‌بنیانی، درون‌زایی و برون‌نگری از جمله آنهاست.
وی افزود: دولت نیز تمام تلاش خود را به كار گرفته تا بسترهای لازم را برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی فراهم كند و استانداری نیز به عنوان مجری مصوبات اقتصاد مقاومتی در اصفهان، پیگیر اجرایی شدن آنهاست.
زرگرپور خاطر نشان كرد: اگر به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داریم باید تلاش كنیم تا مدیران و سایر مردم به سمت خرید محصولات خارجی نروند.
وی به تولیدات شركت پیشرو دیزل ‌آسیا نجف ‌آباد در زمینه صنعت حمل و نقل اشاره كرد و گفت: خوشبختانه این شركت توانسته است یك سبد كامل از خودروهای جمعی با استانداردهای لازم را تولید كند لذا هیچگونه بهانه ‌ای برای استفاده از اتوبوس‌ های خارجی در داخل كشور وجود ندارد. 
استاندار اصفهان افزود: شهرداران استان و سازمان حمل و نقل جاده‌ای كه با اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری سر و كار دارند، باید در راستای شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی از محصولات این شركت استفاده كنند مگر در مواقعی كه اتوبوس مورد نیاز آنها در استان و داخل كشور تولید نشود.
وی تاكید كرد: وظیفه داریم در مرحله اول از تولیدات استان و در مرحله بعد از تولیدات سایر استان ها استفاده كنیم، بنابراین من به عنوان استاندار اصفهان اجازه نخواهم داد در این استان حتی یك دستگاه اتوبوس خارجی خریداری شود.
مدیر و رئیس هیات مدیره كارخانه پیشرو دیزل نجف آباد نیز گفت: ایران جزء اولین كشورهای منطقه می باشد كه اقدام به تولید اتوبوس فردگاهی كرده است. 
محمد مرتضوی افزود: این اتوبوس كه به مرحله تولید انبوه رسیده، مراحل آزمایشی خود را سال گذشته با در اختیار قراردادن یك دستگاه از آن به شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی و فرودگاه شهید بابایی اصفهان پشت سر گذاشت.
وی افزود: در حال حاضر با شركت هواپیمایی هما برای ساخت 30 دستگاه از این نوع اتوبوس قرارداد بسته ایم كه 10 دستگاه آن در خط تولید قرار دارد.
مدیر و رئیس هیاب مدیره شركت پیشرو دیزل ‌آسیا نجف‌آباد افزود: موتور، گیربكس و اكسل این اتوبوس توسط یك شركت آلمانی و بقیه قطعات و مراحل بطور كامل توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است. 
وی با بیان اینكه 70 درصد قطعات این نوع اتوبوس توسط نیروهای زحمت كش و تلاشگر این كارخانه ساخته شده است، گفت: در این كارخانه انواع اتوبوس شهری و بین شهری، مینی بوس، میدی باس، ' ون ' و اتوبوس ' بی آر تی' با رعایت استاندارد یورو 4 و با ساخت بیش از 50 درصد قطعات، تولید می شود. 
وی با اشاره به مشكلات این كارخانه اظهاركرد: به علت ركود 600 نفر نیروی انسانی شاغل در این كارخانه به 220 نفر تعدیل شده است و متاسفانه مسئولان نیز اقدام موثری برای حل مشكلات این كارخانه انجام نداده اند. 
مرتضوی با اشاره به اینكه به سفارش شهرداریهای استان، این كارخانه اقدام به ساخت و تولید تعدای اتوبوس شهری كرده است، تصریح كرد: این اتوبوس ها آماده تحویل است اما شهرداریها به دلیل مشكلات مالی برای تحویل گرفتن آنها تاكنون اقدامی نكرده اند.
كارخانه پیشرو دیزل نجف آباد وابسته به شركت پیشرو دیزل آسیا فعالیت خود را از سال 1357 شمسی با عنوان تولید قطعات خودرو، قالبسازی و اتاقسازی شروع كرد و در سال 1363 شمسی با شماره 13301به ثبت رسید. 
این كارخانه در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع و 24 هزار متر مربع سالن سرپوشیده در شهرستان نجف آباد فعالیت می كند.
در این كارخانه انواع اتوبوس شهری و بین شهری، مینی بوس، میدی باس، ون و اتوبوس بی آرتی و اتوبوس فرودگاهی با رعایت استاندارد یورو 4 و با ساخت بیش از 50درصد قطعات، تولید می شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره تولید اتوبوس فرودگاهی در نجف آباد اصفهان

  • برای مطلب تولید اتوبوس فرودگاهی در نجف آباد اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد تولید اتوبوس فرودگاهی در نجف آباد اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره تولید اتوبوس فرودگاهی در نجف آباد اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه