محکومیت یک واحد آلاینده محیط زیست در اصفهان

محکومیت یک واحد آلاینده محیط زیست در اصفهان

جریمه : کاشت 1500 درخت در جنگل قمیشلو

به گزارش ايرنا به نقل از اعلام روز شنبه پايگاه اطلاع رساني محيط زيست اصفهان
(پاما)، اين واحد كه موجب آلودگي هوا از طريق انتشار دود غليط شده بود بدليل بي توجهي به اخطارها و پيگيري هاي محيط زيست و نارضايتي مردم به مراجع قضايي معرفي شد.
در جريان رسيدگي به اين پرونده در دادگاه، تخلف اين واحد صنعتي مبني بر تهديد عليه بهداشت عمومي و رعايت نكردن قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا، محرز تشخيص داده شد.
دادگاه، اين واحد صنعتي را علاوه بر كاشت درخت سازگار با محيط زيست تحت نظارت اداره محيط زيست و رفع آلايندگي مُلزم به پرداخت 40 ميليون ريال در حق صندوق دولت محكوم كرد.
پارك ملي و پناهگاه حيات وحش قميشلو با وجود داشتن ارزش زيستگاهي ناشي از حيات وحش گياهي و جانوري، از حيث وجود قلعه ها و بناهاي عصر قاجار نيز داراي اهميت است.
سابقه حفاظت از اين پارك به سال 1343 برمي گردد و پيش از آن نيز از شكارگاه هاي معروف ظل السلطان فرزند ارشد ناصرالدين شاه بوده است.
اين منطقه 113 هزار هكتاري در 20 كيلومتري شمال غرب شهر اصفهان واقع است. منطقه مزبور داراي زيستگاه هاي دشتي، كوهستاني، تپه ماهوري و داراي اقليم معتدل با زمستان هاي سرد است. 
تاكنون در اين منطقه 334 گونه گياهي، 37 گونه پستاندار، 82 گونه پرنده و 32 گونه خزنده شناسايي شده است كه از مهمترين آنها مي توان به گرگ، روباه، كفتار، كَل و بُز، قوچ و ميش، آهو، دليجه كوچك، عقاب طلايي و انواع پرندگان خشكزي مانند كبك، تيهو اشاره كرد. 
منطقه قميشلو مهمترين زيستگاه قوچ و ميش اصفهان در كشور محسوب مي شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره محکومیت یک واحد آلاینده محیط زیست در اصفهان

  • برای مطلب محکومیت یک واحد آلاینده محیط زیست در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد محکومیت یک واحد آلاینده محیط زیست در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره محکومیت یک واحد آلاینده محیط زیست در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه