سه شنبه ها روز پیاده روی در اصفهان

سه شنبه ها روز پیاده روی در اصفهان

كمپین سه شنبه های بدون خودرو در اصفهان تشکیل شده

علیرضا صلواتی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای این برنامه گامی است تا مردم اصفهان در روزهای سه شنبه پیاده روی كنند و یا بوسیله دوچرخه در خیابان ‌های شهر تردد نمایند. 
وی با بیان اینكه رویكرد ایجاد پویش مردمی (كمپین) ترافیك اصفهان، فرهنگ سازی در زمینه حمل و نقل عمومی و تردد وسائط نقلیه است، افزود: بدون شك امروز در موضوع فرهنگ شهروندی و قوانین ترافیكی مشكلات بسیاری وجود دارد كه باید برای رفع آنها اقدامات جدی انجام شود.
معاون حمل‌ و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با اشاره به فراخوان پیشنهادها برای انتخاب شعار پویش مردمی ( كمپین ) ترافیك اصفهان پیش از اجرای این طرح گفت: حدود چهار هزار پیشنهاد از همه جای ایران دریافت كردیم كه نشاندهنده دغدغه مشترك مردم در زمینه آلودگی هوا و رفتارهای ترافیكی است.
وی افزود: هدف از تشكیل پویش مردمی ترافیك اصفهان این است كه یك حركت سازماندهی شده و منسجم مردمی توسط سازمان های مردم نهاد در شهر اصفهان برای كاهش مشكلات ترافیكی و فرهنگ سازی در این بخش انجام شود. 
معاون حمل‌ و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان با بیان اینكه ما با ایجاد كمیپن ترافیك شهر بدنبال ارشاد شهروندان هستیم، گفت: قرار است به جای جریمه كردن، شهروندان را از تبعات نقض قوانین آگاه كنیم. 
وی با اشاره به اینكه اصفهان باید در زمینه كاهش ترافیك و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی الگو و سرآمد شهرهای كشور شود، از شهروندان خواست با پیوستن به كمپین ترافیك این شهر به كاهش معضلات ناشی از ترافیك این كلانشهر كمك كنند.
صلواتی با اشاره به اینكه برنامه ها در كمپین ترافیك اصفهان براساس مطالبات مردم اولویت ‌بندی شده است، تصریح كرد: اولویت نخست این كمپین، رعایت حقوق عابر پیاده و تشویق شهروندان به پیاده روی سپس فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی است.
نشان و شعار پویش (كمپین) ترافیك شهر اصفهان 15 اردیبهشت در مراسمی با حضور سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مجموعه فرهنگی تفریحی باغ غدیر اصفهان رونمایی شد. 
برنامه «شعار و نشان كمپین ترافیك شهر اصفهان» با رویكرد فرهنگ‌ سازی در حوزه ترافیك و قوانین راهنمایی و رانندگی تدوین شده است.
تشویق مردم به پیاده روی، استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی بدون استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی از مهمترین رویكردهای این برنامه است. 
همچنین در این مراسم از «طرح داور ترافیك» رونمایی شد و قرار است برای نخستین بار در كشور در شهر اصفهان اجرایی شود. 
در این طرح، شهروندان اصفهانی به همراه همیاران این پویش، با مشاهده تخلف از سوی رانندگان به آنها كارت زرد نشان می ‌دهند.
آلودگی هوای اصفهان به عنوان یك شهر تاریخی و گردشگرپذیر در سال های اخیر به دلیل تمركز صنعت و موقعیت اقلیمی كویری و افزایش روز افزون وسایط نقلیه موتوری شدت یافته است.
شهروندان كلانشهر اصفهان روز 29 دی سال گذشته كه به عنوان روز هوای پاك نامگذاری شده بود، در هوایی ناسالم و آلوده بسختی نفس كشیدند.
مدیریت شهری اصفهان برای كاهش مشكلات ترافیكی و زیست محیطی درصدد است با اجرای برنامه هایی مردم را به استفاده از وسائط نقلیه عمومی و وسایل نقلیه پاك و بدون دود از جمله دوچرخه تشویق كند. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره سه شنبه ها روز پیاده روی در اصفهان

  • برای مطلب سه شنبه ها روز پیاده روی در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد سه شنبه ها روز پیاده روی در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره سه شنبه ها روز پیاده روی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه