پرونده مینو خالقی پی گیری میشود

پرونده مینو خالقی پی گیری میشود

اظهارات علی مطهری در دانشگاه هنر اصفهان

به گزارش ايرنا، علي مطهري شامگاه سه شنبه در پاسخ به پرسش هاي دانشجويان دانشگاه هنر اصفهان در خصوص پرونده مينو خالقي، منتخب سوم شهرستان اصفهان كه انتخاب وي از سوي شوراي نگهبان باطل اعلام شده، گفت: سه راه براي حل اين مسأله وجود دارد كه يكي از اين سه راه، آن است كه وزير كشور اعتبارنامه مينو خالقي را امضا كند و به مجلس دهم بفرستد. 
وي ادامه داد: وزير كشور با اين بيان كه شوراي نگهبان اعتبارنامه مينو خالقي را در اختيار ما قرار نداده، اين كار را انجام نداده است و حتي به اين واسطه بحث استيضاح وزير كشور مطرح شد. 
نماينده مردم تهران گفت: راه ديگري براي حل اين مسأله وجود دارد و آن تفسير نظارت استصوابي است كه اگر اين مسأله از شوراي نگهبان پرسيده شود، بالطبع پاسخ مثبت خواهند داد و در صورت مغايرت با نظر مجلس، مسأله به مجمع تشخيص مصلحت مي رود و در آنجا نيز معلوم نيست كه چه وضعي پيدا كند. 
وي اظهار كرد: راه حل سوم آن است كه مسأله به هيأت حل اختلاف قوا برود و آنها نظر مشورتي خود را به رهبري اعلام كنند كه از تركيب اين هيأت به نتيجه بخش بودن اين راه حل نيز اميدي نيست؛ هرچند كه احتمال مي رود با مذاكرات متعدد، اين موضوع قابل حل باشد. 
مطهري در پاسخ به پرسشي گفت: گاهي برخي برداشت هاي غلط از برخي اصول صورت مي گيرد و برخي، تفكرات هر كسي را كه حرف نو و جديدي دارد به بهانه دفاع از نظام مورد هجمه قرار مي دهند و سخنراني او را به هم مي ريزند؛ در حالي كه خود رهبري چنين نظري ندارند. 
نماينده مردم تهران با اشاره به وقايع سال 88، گفت: اگر مديريت بحران در اين مسأله به دست سياسيون افتاده بود، كار به اينجا نمي رسيد. 
وي گفت: در سال 88 برخي گمان كرده بودند كه تقلب شده است و بايد حق اعتراض به آنها داده مي شد كه نشد و قبل و بعد انتخابات افرادي دستگير شدند. 
وي در مورد آزادي بيان گفت: البته شرايط، متفاوت شده است؛ چون در سال هاي 88 و قبل آن برخي هاشمي، ناطق، خاتمي و امثال من را ضد انقلاب معرفي مي كردند . 
سخنراني علي مطهري دوشنبه شب به همت انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه هنر اصفهان با حضور جمع كثيري از دانشجويان و اساتيد در آمفي تئاتر توحيد خانه اين دانشگاه برگزار شد. 
پيش از اين سخنراني، كليپي با رويكرد آزادي هاي اجتماعي پخش شد. 
اين سخنراني در آرامش كامل و بدون حاشيه برگزار شد. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره پرونده مینو خالقی پی گیری میشود

  • برای مطلب پرونده مینو خالقی پی گیری میشود نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد پرونده مینو خالقی پی گیری میشود وارد نمائید

نظر شما درباره پرونده مینو خالقی پی گیری میشود

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه