جشنواره فیلم سبز در اصفهان

جشنواره فیلم سبز در اصفهان

به گزارش ایرنا، دراین آیین که عصرجمعه و با حضور هنرمندان، مدیران رسانه ها جمعی از فعالان و دوستداران محیط زیست برگزارشد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان طی سخنانی هدف از برگزاری این جشنواره را بردن مسائل مربوط به محیط زیست به بطن جامعه و درگیر کردن مردم با این موضوع مهم دانست.
حمید ظهرابی ازجمله موفقیت های این جشنواره را برگزاری آن توسط سازمان های مردم نهاد در سراسر کشور برشمرد و از پیوستن این جشنواره به شبکه ی جهانی فیلم های سبز (GFN) خبر داد.
وی اعلام کرد: این اتفاق جایگاه بین المللی این جشنواره را بیش از پیش ارتقا می دهد.
وی گفت: چالش هایی که در حوزه محیط زیست با آن مواجه هستیم، یکی از جدیترین مشکلات پیش روی جامعه است واین نشان می دهد که بهره برداری از منابع خدادادی و طبیعت کشور و استان را بدرستی مدیریت نکرده ایم و این بهره کشی از منابع طبیعی و طبیعت متناسب با توان و ظرفیت آن نبوده است .
وی تاکید کرد: شیوه های بهره برداری و استفاده از منابع طبیعی و طبیعت باید تغییر پیدا بکند و این تغییر مستلزم این است که مردم خود خواهان آن بوده و خود مردم به یاری مسئولین تغییر ایجاد کنند.
ظهرابی گفت: مشارکت مردم در ایجاد تغییر با آگاهی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و آموزش آن ها صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: فرهنگ حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از منابع باید در بین مردم نهادینه شود این مهم فقط با آموزش و آگاهی آن ها امکان پذیر است.
ظهرابی اعلام کرد: هیچ زبانی شیواتر، بالنده تر، گویا و زیباتر از 'هنر' برای رسیدن به این هدف نیست.
دراین آیین همچنین از خبرگزاری ایرنا و رسانه های فعال در زمینه انتشاراخبار، اطلاعات و دانش زیست محیطی تلاش کردند تقدیر شد.
این جشنواره از 24 تا 31 اردیبهشت جاری با اکران فیلم های ثار تصویری مرتبط با محیط زیست و برگزاری کارگاه های زیست محیطی ادامه خواهد یافت.
فیلم های این جشنواره در اصفهان در نگارستان امام خمینی (ره) ویژه متخصان ،علاقمندان و دوستداران محیط زیست به عنوان مرکز جشنواره واقع در میدان فیض، سالن شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه این گروه سنی واقع در خیایان کاشانی اکران می شود.
یک سالن هم نیز به اکران فیلم های جشنواره برای سایر گروه ها اختصاص خواهد یافت.
جشنواره فیلم سبز ایران برای اولین بار در سال 77 آغاز به کارکرد اما به دلیل تغییرات سیاسی کشور از سال 84 متوقف شد و امسال بعد از 10 سال شروع به کار کرده است.
حدود 1900 اثر به صورت فیلم، عکس، گرافیک و هنرهای تجسمی از 38 کشور جهان به این جشنواره ارسال شده که 110 اثر بعنوان منتخب به بخش مسابقه ی آن راه پیدا کرده اند.
استان اصفهان نیز بعد از تهران دارای بیشترین اثر ارسالی و 14 اثر منتخب بوده است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره جشنواره فیلم سبز در اصفهان

  • برای مطلب جشنواره فیلم سبز در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد جشنواره فیلم سبز در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره جشنواره فیلم سبز در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه