افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان

افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان

این مرکز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد

مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان با هدف تبدیل دانش به ارزش، ایجاد بستر مناسب برای تبدیل نمونه های آزمایشگاهی به نیمه صنعتی و توسعه نگرش کاربردی به نتایج پژوهش های علمی به بهره برداری رسید.
از جمله برنامه های مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی می توان به ارائه تسهیلات به واحد های فن آور بدون ضمانت، تخفیف فضاهای مناسب برای توسعه فن آوری های با قابلیت تجاری سازی و خدمات مشاوره ای در حوزه تهیه طرح کسب و کار اشاره کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین افتتاح این مرکز گفت: از دو سال گذشته تدوین نظام پژوهش اقتصادی دانشگاه با نگاه نوآوری و فناوری شکل گرفت .
سید محمود مدرس هاشمی افزود: امروز دانشگاه علاوه بر رسالت خویش در حوزه تولید دانش و تربیت نیروی انسانی، بحث نوآوری، فن آوری و تجاری سازی را نیز بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان یکی از اولویت های کشور مطرح شده است، گفت:اقتصاد دانش بنیان بعنوان پایه اقتصاد مقاومتی مطرح است و نقش و وظیفه دانشگاه در این مسیر بسیار پر رنگ می شود.
مدرس هاشمی یادآوری کرد: از یک سال و نیم پیش مدیریت نوآوری و تجاری سازی فن آوری در حوزه معاونت پژوهشی در این دانشگاه تشکیل شد که سه اداره نوآوری ، کارآفرینی و انتقال فناوری به عنوان زیر مجموعه های این مدیریت شکل گرفت.
وی تصریح کرد:برای مرکز رشد دانشگاه که مکانی برای شکل گیری شرکت های دانش بنیان است با شهرک علمی و تحقیقاتی توافقنامه ای منعقد شد که این مرکز در شهرک مستقر شود.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در نهایت از مسئولان استان و کشور درخواست کرد که از ظرفیت های این دانشگاه در حوزه فن آوری حمایت جدی شود.
دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرد و اکنون با حدود 12 هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است. 
این دانشگاه در سال های اخیر افتخاراتی همچون قرارگیری در فهرست 400 دانشگاه برتر جهان و رتبه 85 فهرست یکصد دانشگاه ممتاز قاره آسیا را کسب کرد. 
همچنین دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بندی مؤسسه معتبر بین المللی تایمز در سال 2015 نیز با کسب رتبه 63 با قرار گیری مجدد در فهرست یکصد دانشگاه برتر با کمتر از 50 سال قدمت جهان، 29 رتبه ارتقا یافت. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان

  • برای مطلب افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه