بازدید رایگان از اماکن تاریخی اصفهان

بازدید رایگان از اماکن تاریخی اصفهان

29 اردیبهشت بازدید رایگان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اله یاری گفت: با عنایت به فرارسیدن روز جهانی موزه و پاسداشت این رویداد فرهنگی، امسال همزمان با این روز که توسط شورای بین المللی موزه ها با شعار«موزه ها و چشم انداز فرهنگی» نامیده شده،بناهای تاریخی و گردشگری تحت نظر این اداره کل در سرتاسر استان به صورت رایگان آماده پذیرش گردشگران داخلی و خارجی است.
وی اظهار کرد: همکاران این اداره کل در بیش از یکصد مجموعه تاریخی- گردشگری در استان به صورت رایگان به گردشگران خدمات ارائه خواهند داد.
از مجموع 22 هزار اثر تاریخی بیش از یکصد مجموعه تاریخی و گردشگری در روز 29 اردیبهشت آماده پذیرش گردشگران است.
مجموعه های جهانی میدان امام، کاخ موزه چهلستون، مسجد جامع عتیق، آتشگاه ،منارجنبان و خانه های تاریخی در اصفهان، مجموعه های خانه بروجردی ها و تپه های سیلک در کاشان و مساجد جامع نائین، نطنز، ابیانه، خوانسار، گلپایگان و بازار تاریخی اصفهان از جمله آثاری است که بازدید از آنها در روز یادشده رایگان خواهد بود.
در قطعنامه‌ شماره‌ پنج دوازدهمین مجمع عمومی کمیته‌ بین‌المللی موزه‌ها که در 28 می 1977م. میلادی در مسکو برپا شد،روز 18 می مصادف با 29 اردیبهشت بعنوان 'روز جهانی موزه‌ها' نام گرفت و از همان سال در روز یادشده در همه‌ کشورهای عضو، مراسمی برگزار می‌شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره بازدید رایگان از اماکن تاریخی اصفهان

  • برای مطلب بازدید رایگان از اماکن تاریخی اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد بازدید رایگان از اماکن تاریخی اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره بازدید رایگان از اماکن تاریخی اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه