فرصت های سرمایه گذاری خارجی در آب و فاضلاب اصفهان

فرصت های سرمایه گذاری خارجی در آب و فاضلاب اصفهان

در جلسه همکاری ایران و ژاپن اعلام شد

هاشم امینی در دومین نشست 'همکاری های مشترک صنعت آب و فاضلاب ایران و ژاپن' که روز چهارشنبه با حضور هیات 20 نفره متشکل از متخصصان ژاپنی از شرکت های معتبر آن کشور در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، افزود: در فضای سیاسی و بین المللی بعد از برجام، طرف های ژاپنی بیش از پیش تمایل خود را برای حضور در کشور و بررسی فرصت های تجاری اعلام کرده اند. 
وی اضافه کرد: آبفای استان اولین و قدیمی ترین شرکت آب و فاضلاب کشور است و این قدمت زمینه جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی بویژه ژاپنی را فراهم آورده است. 
امینی، فرصت های پیش روی سرمایه گذاران خارجی در صنعت آب و فاضلاب استان را شامل وجود بیش از 7 درصد از تاسیسات بخش آب و 12 درصد از بخش فاضلاب کشور در این استان، ظرفیت بالای صنعتی کارخانجات، نیروی بومی متخصص فراوان و وجود یکی از بزرگترین طرح های توسعه آبفا دانست. 
وی افزود: وجود منابع آبی محدود و نبود فناوری و دانش کافی استفاده از روش های تامین آب مثل آب شیرین کن بدلایل متعدد از جمله وجود تحریم و فرسودگی تاسیسات فاضلاب، زمینه های دیگر حضور سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب استان است. 
امینی ادامه داد: نیروی کار ما در این بخش بیشتر به صورت تجربی عمل می کند و کارشناسان ژاپنی با آموزش های لازم می توانند در ارتقای سطح کیفی عملکرد نیروهای آبفا نقش داشته باشند. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از 65 درصد از مشترکین آبفا تحت پوشش این شرکت قرار دارند و با وجود داشتن بیشترین سطح پوشش مشترکین در این بخش در سطح کشور، امیدواریم با همکاری سرمایه گذاران خارجی بویژه شرکت های ژاپنی بتوانیم تمام مشترکین را تحت پوشش این بخش قرار دهیم. 
امینی در گفتگو با ایرنا، هدف از برگزاری این نشست را معرفی امکانات و توانایی های هر دو طرف ایرانی و ژاپنی برای برقراری تعامل بین شرکت های آب و فاضلاب دو طرف عنوان کرد. 
وی افزود: فراهم آوردن شرایطی برای انتقال دانش و فناوری و آموزش کارکنان شرکت آبفای استان، ایجاد شعبات نمایندگی و در مجموع ارتقای سطح کیفی خدمات به مشترکین از دیگر اهداف این نشست است. 
وی اضافه کرد: نمایندگان شرکت های ژاپنی این هیات در حال حاضر برای شناسایی اولیه به استان آمده اند و ادامه تعاملات در دیدارهای بعدی صورت خواهد گرفت. 
هیات 20 نفره ژاپنی به سرپرستی 'ساتوشی تاکیزاوا' (Satoshi Takizava)، نماینده شرکت JCCME (مرکز همکاری های خاورمیانه ژاپن) و عضو هیات علمی دانشگاه در این نشست حضور داشتند. 
نمایندگان 10 شرکت معتبر ژاپنی از جمله میتسوبیشی، هیتاچی، اساهی کاسی و سوئینگ از اعضای 20 نفره این هیات بودند. 
در مجموع حدود 10 درصد از فعالیت بخش آب و فاضلاب کشور در استان اصفهان صورت می گیرد. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره فرصت های سرمایه گذاری خارجی در آب و فاضلاب اصفهان

  • برای مطلب فرصت های سرمایه گذاری خارجی در آب و فاضلاب اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد فرصت های سرمایه گذاری خارجی در آب و فاضلاب اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره فرصت های سرمایه گذاری خارجی در آب و فاضلاب اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه