تصفیه خانه آب اصفهان نیازمند بازسازی است

تصفیه خانه آب اصفهان نیازمند بازسازی است

مدیر تصفیه خانه آب باباشیخعلی اصفهان اعلام کرد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اسماعیل گرجی زاده گفت : هم اکنون تصفیه خانه آب باباشیخعلی برای آنکه فرآیند تصفیه آب را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهد نیاز به تجهیز دارد .
وی افزود: پمپ ها، سامانه کنترلی، شیرآلات، شبکه آشغال گیر باید تعویض شوند و از فناوری روز دنیا در این زمینه استفاده شود.
گرجی زاده تصریح کرد: شرکتهای ژاپنی می توانند در ارائه برخی از مواد شیمیایی که به منظور تصفیه به آب تزریق می شوند همکاری لازم را با آبفا استان اصفهان داشته باشند.
تصفیه خانه بابا شیخعلی ، آب آشامیدنی 55 شهر و 300 روستا با جمعیت تقریبی چهار میلیون نفر را تامین می کند.
زاینده رود مهمترین رودخانه در مرکز فلات ایران به طول حدود 350 کیلومتر از سراب در زاگرس مرکزی تا پایاب در باتلاق خشک شده گاوخونی است.
حوضه زاینده رود از دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل شده که 93 درصد از مساحت و 98 درصد از جمعیت تحت پوشش این حوضه در استان اصفهان و 7 درصد از مساحت و 2 درصد از جمعیت تحت پوشش آن در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
این رودخانه بعنوان بزرگترین جریان آبی منطقه مرکزی ایران در سال های اخیر با پدیده خشکسالی، افزایش برداشت و سوء مدیریت منابع آب مواجه و در محل پائین دست در بیشتر ماه های سال با خشکی مواجه شده است.
بر اساس این گزارش چندی پیش نمایندگان چند شرکت ژاپنی که در قالب یک هیأت 17 نفره در بازدید از تأسیسات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، برای ارائه فناوری در زمینه فیلتر، کنتور آب، سامانه مقاوم سازی برابر زلزله، ارائه مواد شیمیایی تصفیه آب و احداث مخزن آب اعلام آمادگی کردند.
مدیر آبرسانی آبفا استان اصفهان در این بازدید گفت: هم اکنون از طریق اتاق فرمان و شبکه تله متری ، تمام تأسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ اعم از خطوط انتقال، شیرخانه ها، مخازن، والف ها، انشعابات اصلی کنترل می شود.
اکبری افزود: با تنظیم دبی و فشار آب در خطوط انتقال به صورت متعادل انجام می گیرد . 
وی ادامه داد: با استفاده از فناوری فشار و دبی آب به طور شبانه روزی از طریق این سامانه کنترل می شود و با استفاده از ابزارهای کنترلی منابع آب موجود تحت کنترل قرار می گیرد به گونه ای که آب عادلانه میان مشترکین 56 شهر و 300 روستا توزیع می شود.
مدیر آبرسانی آبفا استان اصفهان خاطرنشان کرد: با اطلاعاتی که از منابع آب و تأسیسات آبرسانی داریم تاکنون حوادث پیش آمده در کوتاهترین زمان ممکن مهار شدند این درحالیست تخصص نیروهای انسانی هم در کاهش مدت زمان مهار حوادث بی تأثیر نیست.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره تصفیه خانه آب اصفهان نیازمند بازسازی است

  • برای مطلب تصفیه خانه آب اصفهان نیازمند بازسازی است نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد تصفیه خانه آب اصفهان نیازمند بازسازی است وارد نمائید

نظر شما درباره تصفیه خانه آب اصفهان نیازمند بازسازی است

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه