افزایش گردشگری اصفهان با پرتغال

افزایش گردشگری اصفهان با پرتغال

دلیل سفر معاون وزیر امور خارجه پرتغال به اصفهان

به گزارش ایرنا،« جُرج کاستا اولیویرا »(Jorge Costa Oliveira) روز دوشنبه در دیدار با رسول زرگرپور استاندار اصفهان افزود: انگیزه شرکت های پرتغالی برای سرمایه گذاری در ایران بویژه استان اصفهان بالاست و به همین منظور همراه با یک گروه اقتصادی به ایران سفر کرده ام. 
وی تصریح کرد: برای توسعه روابط، نقاط مشترک زیادی بین ایران و پرتغال وجود دارد و اطمینان دارم سفر ما به ایران نتایج خوبی را در پی خواهد داشت. 
معاون وزیر امور خارجه پرتغال با اشاره به اینکه کشورش از تجربه های خوبی در زمینه صنعت گردشگری برخوردار است، گفت: 15درصد از درآمد پرتغال از صنعت گردشگری تامین می شود. 
وی با اشاره به ناامنی در منطقه خاورمیانه و برخی از کشورهای اروپایی و آفریقایی تصریح کرد: شرایط این کشورها موجب شده است تا گردشگران عرب و اروپایی، پرتغال را بعنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کنند. 
جُرج کاستا اولیویرا با اشاره به اینکه صنعت گردشگری پرتغال از شش سال گذشته بصورت چشمگیری پیشرفت کرده است، افزود: شرکت های فعال پرتغال از توانایی بالایی در صنعت گردشگری برخوردارند. 
وی تصریح کرد: فعالیت شرکت های گردشگری پرتغال بیشتر در کشورهای پرتغالی زبان متمرکز است و همکاری این شرکت ها با شرکت های ایرانی می تواند به توسعه ظرفیت شرکت های گردشگری پرتغال کمک کند. 
معاون وزیر امور خارجه پرتغال تاکید کرد: من با هدف توسعه همکاری شرکت های پرتغالی با فعالان اقتصادی اصفهان بویژه در زمینه گردشگری به این شهر تاریخی سفر کرده ام.
وی در عین حال نبود پرواز مستقیم از پرتغال به ایران را یکی از عوامل بازدارنده توسعه صنعت گردشگری بین دو کشور دانست و تصریح کرد: مردم پرتغال به دیدن آثار تاریخی ایران بسیار علاقه مندند اما نبود پرواز مستقیم بین دو کشور مانع سفر آنها به ایران شده است. 
جُرج کاستا اولیویرا در عین حال اظهار کرد: برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور مراحل نهایی خود را طی می کند و امیدواریم با برقراری این پروازها زمینه توسعه مبادلات فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور فراهم شود. 
وی در ادامه، عقد قرارداد خواهرخواندگی شهرهای جهان را عامل تسهیل کننده روابط بین الملل دانست و تصریح کرد: هیچیک از شهرهای پرتغال با ایران قرارداد خواهرخواندگی ندارد و بهتر است تا زمینه عقد قرارداد خواهرخواندگی چند شهر ایران با شهرهای پرتغال فراهم شود. 
شهر اصفهان هم اکنون با 14 شهر جهان قرارداد خواهرخواندگی دارد.
معاون وزیر امورخارجه پرتغال همچنین با استقبال از برگزاری 'هفته فرهنگی اصفهان' در یکی از شهرهای پرتغال که از سوی استاندار اصفهان مطرح شد، افزود: برگزاری هفته های فرهنگی در دو کشور موجب تبادل فرهنگی می شود و نقش مهمی در تسهیل روابط دوجانبه دارد.
«جرج کوستا اولیویرا » معاون وزیر امورخارجه پرتغال روز دوشنبه به منظور دیدن آثار تاریخی و فرهنگی و همچنین نشست با فعالان اقتصادی اصفهان وارد این شهر تاریخی شد. 
به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان نیز در این دیدار، همکاری کشور پرتغال بمنظور تقویت صنعت گردشگری استان را خواستار شد. 
رسول زرگرپور افزود: پرتغال از تجربیات خوبی در بخش گردشگری برخوردار است و ما آماده ایم تا تفاهمنامه هایی با این کشور در زمینه توسعه و تقویت صنعت گردشگری منعقد کنیم. 
«جُرج کوستا اولیویرا» معاون وزیر امورخارجه پرتغال روز دوشنبه به منظور دیدن آثار تاریخی و فرهنگی همچنین نشست با فعالان اقتصادی اصفهان وارد این شهر تاریخی شد. 
معاون وزیر امورخارجه پرتغال روز شنبه نیز در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرده بود. 
پرتغال واقع در جنوب غربی اروپا دارای 10 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است. 
این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو است و جزو کشورهای توسعه ‌یافته به ‌شمار می‌آید. 
در سال 2008 میزان صادرات ایران به پرتغال 200 هزار دلار و واردات از این کشور 15 میلیون دلار بود. 
در سال 2013 ایران 61 میلیون دلار صادرات به پرتغال و 59 میلیون دلار واردات از این کشور داشت و نخستین بار در سال‌های اخیر تراز تجاری ایران نسبت به پرتغال مثبت شد. 
در سال 2014 نیز میزان صادرات ایران به پرتغال 41 میلیون دلار و واردات از این کشور 9 میلیون دلار بود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره افزایش گردشگری اصفهان با پرتغال

  • برای مطلب افزایش گردشگری اصفهان با پرتغال نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد افزایش گردشگری اصفهان با پرتغال وارد نمائید

نظر شما درباره افزایش گردشگری اصفهان با پرتغال

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه