روشهای افزایش همکاری اصفهان و وین

روشهای افزایش همکاری اصفهان و وین

در جلسه شهردار اصفهان و شهردار وین بررسی شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، در این جلسه که با حضور دکتر مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان و «میشایل هویپل» شهردار وین در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، حوزه فرهنگ ارتباطات، فناوری، پسماند، حمل و نقل، فاضلاب شهری و انرژی به عنوان مهمترین زمینه های همکاری متقابل بین شهرتاریخی اصفهان و وین پایتخت اتریش مطرح و مورد بررسی وتبادل نظر قرار گرفت.
در این نشست، برنامه ریزی برای تقویت همکاریهای اقتصادی و فرهنگی و امضای تفاهمنامه همکاری در حوزه های مذکور به عنوان گام بعدی، مورد تاکید طرفین قرارگرفت .
شهردار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به ویژگیهای شهر اصفهان و شاخصه های شهر وین به عنوان یکی از شهرهای پیشرفته اروپا و پیشگام در حوزه مدیریت شهر و فناوری‌های نوین شرایط و زمینه های همکاری دو شهرمناسب ومهیا عنوان کرد.
مهدی جمالی نژاد دیپلماسی شهری و حرکت به سمت شهر پویا و خلاق را رویکرد اصلی شهرداری اصفهان ذکر کرد و افزود: شهر پویا، خلاق و دانش ‌محور زمانی می‌تواند صفات و ویژگی‌های خود را رشد و گسترش دهد که ارتباطی فرا مرزی داشته باشد. 
جمالی نژاد اظهار داشت: دیپلماسی فعال شهری به عنوان یکی از بسترهای مناسب جامعه که نیازمند تعاملات و مذاکره با مدیران و مسئولان سایر کشورهاست.
وی افزود: حضور مقامات شهری وین در اصفهان در راستای ارتقای شرایط سرمایه‌گذاری موثر است، چرا که این موضوع می‌تواند در راستای جذب سرمایه‌گذار تأثیرگذار باشد.
شهردار وین نیز در این نشست، ضمن اعلام مخالفت کشورش با هرگونه خشونت و تحریم، برای سرمایه گذاری در اصفهان ابراز تمایل کرد و گفت: کشور اتریش به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا جایگاه خاصی برای مذاکره و تعامل قائل است .
«میشایل هویپل» تصریح کرد: وین از شرایط دیپلماتیک موجود استقبال و آمادگی خود را برای برقراری همکاری‌های اقتصادی با اصفهان اعلام می‌کند.
شهردار وین اضافه کرد: مهمترین مشکل موجود برای سرمایه‌گذاری و روابط اقتصادی دو کشور به مسائل بانکی بازمی‌گردد که با توجه به ارتباطاتی که در حال حاضر برقرار شده است، این موضوع نیز بزودی برطرف می‌شود و اصفهان – وین در آینده نزدیک همکاری اقتصادی بیشتری خواهند داشت.
وی با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی اصفهان گفت: اصفهان شهر زیبایی است که دارای بناها و فضاهای دیدنی بسیاری است و آثار تاریخی و معماری آن در جهان زبانزد است.
میشایل هویپل از سال ۱۹۹۴ یعنی ۲۲ سال پیش سمت استانداری و شهرداری وین را بطور همزمان بر عهده دارد.
ویَن پایتخت کشور اتریش و یکی از 9 استان کشور اتریش محسوب می‌شود.
این شهر بزرگترین شهر این کشور و نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپاست.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره روشهای افزایش همکاری اصفهان و وین

  • برای مطلب روشهای افزایش همکاری اصفهان و وین نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد روشهای افزایش همکاری اصفهان و وین وارد نمائید

نظر شما درباره روشهای افزایش همکاری اصفهان و وین

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه